1. Начало
  2. Новини
  3. Производство и преработка
  4. Първокласни пресни зеленчуци от слънчева България на цветен щанд в Мадрид

Първокласни пресни зеленчуци от слънчева България на цветен щанд в Мадрид

Българските оранжерийни производители гордо представят производството си на световната сцена за пресни продукти - FRUIT ATTRACTION 2023

България се представя на 15-то юбилейно издание на FRUIT ATTRACTION 2023 в Мадрид с първокласни пресни продукти и атрактивен цветен щанд. Багрите и вкусовете на плодовете и зеленчуците, родени от слънчевата ни земя, отново ще впечатляват посетителите на най-голямото изложение в сектора от 3-ти до 5-ти октомври в испанската столица. Участието на родните производители се организира от Българската асоциация на оранжерийните производители в България  (БАПОП), с подкрепата на Министерство на земеделието и Държавен фонд „Земеделие“. Колективният щанд на страната ни е в палата 10, щанд 10G16, където продукцията си представят фирмите „Грийнс” ООД, „Дейв-2007“ ЕООД, „Екофрут К и К“ ЕООД, „Геосемселект“ ООД,  „Агро Нестум Кооп“ЕООД, ЗП Петя Нановска.

Испания е страната с изключително колоритен бит и култура, нестандартни традиции, пищни празненства, които омайват туристи, и пътешественици, а FRUIT ATTRACTION е пиршество на пресните плодове и зеленчуци от цял свят. Затова и  българският щанд тази година грабва с пъстрота, свежест и изобилие от вкусове и аромати, които изпълват очите, сърцата и небцето на всеки, минал покрай тази витрина на родното производство. Изложението в Мадрид вече се е наложило като търговски инструмент за световния маркетинг на плодове и зеленчуци, а фирмите ни очакват с нетърпение срещата си многобройната професионална публика от световни брандове производители, кулинари и познавачи на качествения пресен продукт.

Тази година участието е още по-ключово, заради юбилейното 15-то издание на панаира, организиран от IFEMA MADRID и FEPEX. Изложението се готви за най-голямото участие в своята история - с 2000 компании-изложители от 56 държави, повече от 64 000 квадратни метра изложбена площ и очаквано присъствие от 90 000 професионалисти от 135 страни. Основен регион - партньор на изложението е Андалусия. Затова не случайно FRUIT ATTRACTION 2023 е изборът на голяма част от изложителите да представят своите иновации, продукти и добавени услуги в областта международната дистрибуция на пресните плодове и зеленчуци. Такова ще бъде и родното представяне, независимо от трудната ситуация, в която се намира оранжерийното ни производство, признава Теодора Кръстева, изпълнителен директор на БАПОП.

“Участието на БАПОП на FRUIT ATTRACTION 2023 е продиктувано от желанието на членовете ни за разширение на пазарите и възможността да представим българските продукти на световната сцена. Пресните краставици, домати, чушки ще са основен акцент на експозицията ни, която подреждаме и експонираме с много любов към първокласните ни продукти, произведени благодарение на суровата издръжливост и работливостта на земеделците“, каза Теодора Кръстева - изпълнителен директор на БАПОП.

„Войната в Украйна и нейната продължителност дава своите тежки последици за световната търговия с пресни продукти – потоците от стоки се пренасочват и това поставя веригите за доставки под допълнителен натиск. Ние го повтаряме от самото начало, но днес вече всички се убедиха в прогнозите ни, които за нашите членове са реалност“,  коментира Йордан Кръстанов – председател на УС на БАПОП. „Участието ни в Мадрид предоставя не само бизнес възможности, но е и важна платформа за знания, за да надмогнем трудностите и предизвикателствата пред бранша“, допълни още той.

Българските производители ще участват в дигиталния хъб на изложението „Live Connect“ за земеделие. Ще се присъединят към демонстрациите на специалните щандове на Factoría Chef, където ще се състоят презентации и дегустации на продукти, създадени от известни готвачи и със съдействието на „Министерството на земеделието, рибарството и храните“ на Испания.  В този формат ще бъдат показани безкрайните гастрономически възможности на плодовете и зеленчуците, а целта им е включването на български продукти в следващото издание на изложението за още по-широко популяризиране на България.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.