Швейцарските вина с дигитален етикет и QR-код

Освен стандартните данни за сорта грозде, реколта и производител, новите етикети имат QR-код и холограмен знак за качество

Пилотен проект за нови етикети на винените бутилки стартира браншовата организация на швейцарските лозари и винари. Идеята е потребителите да получават повече информация, а производителите да имат по-голяма добавена стойност.
 
Освен стандартните данни за сорта грозде, реколта и производител, новите етикети имат QR-код и холограмен знак за качество. С помощта на кода купувачът може да получи достъп до индивидуална потребителска платформа, където да научи повече за виното и хората, стоящи зад него. За всяко лозе и изба има специфична информация – кога виното е бутилирано, каква е почвата, изложението на масива и други. В същото време производителите получават по-ясна представа за демографската структура на своите клиенти, както и данни за дистрибуцията.
 
Екипът, разработващ новия етикет, ще посети няколко изби в пет различни швейцарски кантона. Целта е да се съберат мненията на винопроизводителите относно функционалността на кода. През септември ще започне набирането на желаещи да се включат в проекта. Желанието на екипа е да набере 100 изби, по 10 от всеки кантон, в който се прави вино. Всяка изба трябва да предостави между 10 и 20 хиляди бутилки, които ще получат новия етикет. Цената му е 17 евроцента на бутилка, които ще бъдат включени в крайната цена, платена от купувача. Продажбата на така обозначеното вино трябва да започне през идната пролет. 
 
Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.