Съюзът на пивоварите въвежда още по-строг самоконтрол на рекламите на бира в България от следващата година
Пивоварните компании ще предприемат още по-строги мерки за управление и контрол на търговските си комуникации, съобщиха от съюза на пивоварите в България. От 2009 година в рекламите на бира няма да участват лица на видима възраст под 21 години, както и ще се въведе единен стандарт за големината на вече познатите надписи за умерена консумация и продължителността на излъчването им във видеоклиповете на рекламодателите.
В сега дебатираният проект на Националната програма за предотвратяване на злоупотребите с алкохол, пивоварната индустрия, настоява да се въведат стандартите за добра практика в рекламите на алкохолни напитки, за да не се допускат повече дискриминационни, сексистки, уронващи добрите нрави образи и послания, които са в ущърб на обществения интерес. Пивоварите предлагат в Закона за защита на потребителите или в Закона за радио и телевизия да се включат текстове за насърчаване на саморегулацията на рекламните и маркетинговите комуникации.
Допълнителните самоограничаващи правила надграждат направеното до момента от Съюза на пивоварите. Създадената и функционираща над 3 години система за саморегулация на търговските комуникации на производителите на бира е допълнена от началото на тази година с доброволно приетото ограничение в електронните сайтове на пивоварните компании да не се допуска влизане на деца и младежи под 18 години (age-check), както и да се извършва предварителен преглед на рекламните проекти и задължителен постмониторинг на рекламите за съответствие с изискванията на Кодекса за отговорни търговски комуникации.
Целта е пивоварната индустрията да гарантира още по-ефективно защитата на младите и децата чрез превенция на злоупотребата с алкохол, както и да бъде медиатор на най-добрите европейски практики в тази сфера.