1. Начало
  2. Новини
  3. Производство и преработка
  4. Земеделски експерти от Европейския съюз обсъждат компенсациите заради епидемията с Ешерихия коли

Земеделски експерти от Европейския съюз обсъждат компенсациите заради епидемията с Ешерихия коли

ЕК обмисля в бъдеще да направи рекламна кампания за зеленчуците и плодовете, за да върне доверието на потребителите в тях

Очаква се земеделски експерти от Европейския съюз да одобрят на заседание в Брюксел финансовата помощ за фермери - жертви на паниката около Ешерихия коли, съобщи БНТ.

Заболяване, предизвикано от тази бактерия, доведе до смъртта на около трийсет души и до загуби от десетки милиони евро за производителите на плодове и зеленчуци.

Когато в края на май в Германия избухна епидемията, за неин първоизточник бяха заподозрени краставици, произведени в Испания. Хората се изплашиха и толкова намалиха консумацията на плодове и зеленчуци, че в разгара на сезона фермерите в целия Европейски съюз отбелязаха огромни загуби.

Според испанските производители всяка седмица те са губили по двеста милиона евро, италианските - по сто милиона, холандските - по 50 милиона. И почти всяка страна, включително България, поиска пълни компенсации. Еврокомисарят по земеделие Дачиян Чолош обеща преди седмица:

Еврокомисарят по селско стопанство и развитие на селските райони Дачиян Чиолош заяви, че ще разшири спешните мерки, които да включват и тиквичките и чушките, както и краставиците, доматите и марулята. Предвижда се нивото на компенсация да бъде 50 процента от обичайната сезонна цена на засегнатите продукти за всички производители, независимо дали те са или не са членове на организации на производителите.

Компенсациите ще обхващат периода 26 май - 30 юни, пакетът е на обща стойност 210 милиона евро. Парите ще се дават само за унищожена продукция и няма да покриват пропуснати ползи или разлики в текущата и средната цена.

Средствата ще се отпускат на принципа “първи поискал - първи получил”, т.е. плановете не предвиждат отпускането на пари за всяка държава поотделно. Европейската комисия обмисля в бъдеще да направи рекламна кампания за зеленчуците и плодовете, за да върне доверието на потребителите в тях.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.