1. Начало
  2. Новини
  3. Растителна защита
  4. BASF със силно първо полугодие на 2011 г.

BASF със силно първо полугодие на 2011 г.

Продажбите са нараснали с 13.9% до 18.5 милиарда евро

През първото полугодие на 2011 – Международната година на химията – BASF запази високата динамика на своя бизнес и надмина отличните резултати, постигнати през предходната година. „Икономическата среда през първото полугодие на 2011 г. беше благоприятна за нашия бизнес. Цифрите показват, че успяхме да се възползваме от този импулс,” заяви д-р Курт Бок, председател на Съвета на изпълнителните директори на BASF SE, при представянето на резултатите на BASF в Лудвигсхафен.

 След силното начало на годината BASF постигна добри и стабилни резултати през второто тримесечие. Продажбите нараснаха с 13.9% до 18.5 милиарда евро, а печалбата преди лихви и данъци (EBIT) се увеличи  с 1.4% до 2.2 милиарда евро независимо от спирането на нефтодобива в Либия. През второто тримесечие на 2010 г., дейностите в Либия заемаха дял от 280 милиона евро в печалбата преди лихви и данъци (EBIT). Така увеличението на EBIT на съпоставима база е 16%.

В сравнение с изключителния ръст през първото тримесечие, през второто темповете на растеж се нормализираха, както се очакваше. Освен това за пръв път след първото тримесечие на 2010 г. слабият долар доведе до отрицателни ефекти от промените във валутните курсове (минус 6%).

Придобиването на „Cognis” имаше положителен принос към продажбите. В химическия бизнес обемът на продажбите нарасна с 5%. Спирането на нефтодобива в Либия доведе до свиване на дела на сектор „Нефт и газ” в печалбата спрямо същото тримесечие на предходната година.

През първото полугодие на 2011 г. продажбите са в размер на 37.8 милиарда евро и бележат ръст от 19.4% спрямо същия период на предходната година. EBIT нараства с 19.4% до около 5 милиарда евро.

BASF потвърждава перспективата си за цялата 2011 г.

Според BASF икономическата перспектива остава положителна през второто полугодие на годината, но се очаква по-слаба динамика на растежа спрямо края на второто тримесечие. Според Бок: „Икономическите рискове остават. Продължаваме да бъдем загрижени за развитието на еврото и за положението с дълга в някои европейски страни и САЩ. Към това се добавят и трайно високите цени на нефта, които имат отрицателно въздействие върху маржовете по нашите вериги на стойността и карат някои клиенти да бъдат по-предпазливи в поръчките си.”

 В няколко бизнес области се наложи и ще се налага и в бъдеще увеличение на цените. Вътрешните напрежения – по-специално в Северна Африка – продължават да разстройват пазарите. Както съобщихме в началото на май, поради продължаващите военни действия в Либия BASF не очаква да възобнови нефтодобива там през 2011 г.

В  химическия сектор компанията очаква ръст на химическата продукция от 5-6% в световен мащаб, като са възможни съществени различия между отделните региони. Въпреки това БАСФ иска да расте по-бързо от пазара във всички региони. За цялата 2011 г. BASF оценява средния обменен курс евро/ долар на $1.40 за евро. Поради постоянно високите и увеличаващи се цени на нефта компанията прогнозира повишение на средногодишната цена за суров петрол Brent с $10 на $110 за барел.

“Положителният ръст на бизнеса през първото полугодие ни дава основание да запазим увереността си за 2011 г. Независимо от намаления нефтодобив ние очакваме значителен ръст на продажбите на Групата BASF през 2011 г. Със съответните корекции за невъзстановимите данъци върху дохода от нефтодобивните операции, ние продължаваме да се стремим да надминем значително рекордните нива на печалбата преди лихви и данъци, постигнати през 2010 г. Очакваме да спечелим още веднъж висока премия върху капиталовите разходи през 2011 г.,” каза Бок.

Ръст на продажбите през второто тримесечие в почти всички сегменти

В сегмент "Химикали" бяха регистрирани значително по-високи продажби спрямо второто тримесечие на 2010 г. Във всички направления и по-специално в направление „Нефтохимикали” се наблюдава увеличение на продажните цени. Плановото и извънпланово спиране на заводи оказа ефект върху печалбата преди лихви и данъци, която почти достигна нивата от предходната година.

 В сегмент „Пластмаси” се наблюдава увеличение на обема на продажбите и в двете направления. Повишените цени също допринасят за ръста на продажбите. Печалбата преди лихви и данъци нараства в резултат на увеличените обеми и маржове.

Сегмент „Продукти за облагородяване” отбеляза силен ръст на продажбите поради значителния принос от страна на придобития  „Cognis” бизнес. Те имат принос и в увеличението на печалбата преди лихви и данъци.

 Всички направления допринасят за силния ръст на продажбите в сегмент „Функционални продукти”. Печалбата преди лихви и данъци регистрира леко повишение спрямо същото тримесечие на 2010 г., главно поради силния принос в обема от страна  направление „Катализатори”.

В сегмент „Продукти за селското стопанство” е налице повишение на обемите на продажбите. При стабилните цени продажбите запазват нивата си от второто тримесечие на 2010 г. поради слабия долар. Налице е леко подобрение на печалбата преди лихви и данъци

 Продажбите в сегмент „Нефт и газ” регистрират леко увеличение спрямо второто тримесечие на 2010 г., дължащо се главно на по-високите цени на суровия петрол и природния газ. Поради спирането на нефтодобива в Либия в края на февруари 2011 г. производствените обеми намаляха. В резултат на това печалбата преди лихви и данъци  не достигна нивата от второто тримесечие на 2010.  Въпреки това е налице значително подобрение на нетния доход.

Първо полугодие на 2011 г.: Ръст на продажбите и печалбата във всички региони

 През първото полугодие на 2011 г. бизнесът на BASF регистрира положително развитие във всички региони. Ръстът на продажбите и печалбата на места достигна двуцифрени нива.

Налице е значително повишение на продажбите и печалбата в Европа. Сериозен принос за този ръст има сегмент „Продукти за облагородяване”. В сектор „Химикали” повишените разходи за суровини бяха отразени в пазарните цени. Съществен ръст на продажбите се наблюдава и в сегмент „Пластмаси” поради доброто търсене от страна на автомобилната индустрия.

Продажбите в Северна Америка също се увеличават. Придобиването на предприятията „Cognis” стимулира значително ръста на продажбите в сегмент „Продукти за облагородяване”. Бизнесът с химикали като цяло се развива успешно.  В сегмент „Продукти за селското стопанство” се наблюдава спад на продажбите, обусловен по-специално от по-слабия долар и неблагоприятните климатични условия. Печалбата е над нивото, регистрирано през първото полугодие на 2010 г.

Доброто търсене доведе до увеличение на продажбите в Азиатско-тихоокеанския регион. Бизнесът на „Cognis” и увеличените цени поради по-високите разходи за суровини, по-специално в направления „Нефтохимикали”, „Полимери” и „Катализатори”, допринесоха за този ръст. Налице е значително подобрение на печалбата, главно поради добрите маржове в сегмент „Продукти за облагородяване”.

В Южна Америка, Африка, Близкия изток е регистриран значителен ръст на продажбите и печалбата. Придобиването на бизнеса на  „Cognis” има значителен принос за увеличението на продажбите. Успешният бизнес с продукти за растителна защита допринесе за съществено нарастване на печалбата.

За BASF

BASF е водещата химическа компания в световен мащаб: The Chemical Company. Портфолиото й включва широка гама продукти от химикали, пластмаси, продукти за облагородяване, продукти за селското стопанско до нефт и газ. BASF е надежден партньор, който създава химия и помага на клиентите си от буквално всички индустрии да постигат по-големи успехи. Със своите продукти с висока добавена стойност и с интелигентните си решения BASF играе важна роля в намирането на отговори за глобалните предизвикателства като опазването на климата, енергийната ефективност, изхранването на населението и мобилността. През 2010 г. BASF отчита продажби от около 63.9 милиарда евро, а към края на годината служителите на компанията наброяват около 109,000 души. Акциите на BASF се търгуват на фондовите борси във Франкфурт (BAS), Лондон (BFA) и Цюрих (AN). Допълнителна информация за BASF можете да намерите в нюзрума на социалната медийна платформа на компанията (Social Media Newsroom) на адрес newsroom.basf.com.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.