1. Начало
  2. Новини
  3. Земеделска техника
  4. Обновената серия Т на Valtra – по-ефективна от когато и да било

Обновената серия Т на Valtra – по-ефективна от когато и да било

Новите им двигатели са с повече мощност и по-голям въртящ момент

Няма да е пресилено да кажем, че моделите от най-голямата серия Т на Valtra бяха променени почти до неузнаваемост. Основната цел е да отговарят на новите законови изисквания за вредни емисии. Плюс това, нововъведенията ще бъде и отправна точка за разработката на следващи модели машини. Освен, че са вече снабдени с технологията SCR, която пести гориво, новите модели предлагат и огромен брой други екстри, които улесняват работата с тях.

В основата на моделите T183 и T203 Direct и на моделите T183 и T213 Versu е заложен 7,4-литровият AGCO Sisu Power SCR двигател. Той консумира 5 до 10 процента по-малко гориво от неговия „братовчед”, който е без тази система. SCR технологията намалява също изискванията за охлаждане на двигателя, като в същото време маслата се запазват за дълго време чисти. Фините частици в емисиите на двигателя с SCR сега са само 3% отпреди. Азотните окиси, които машината изхвърля в атмосферата, също са намалени; те са едва 20 на сто от нивата преди. Така SCR хем пести гориво, хем намалява замърсяването на околната среда.

Valtra има няколкогодишен опит с SCR. В серията S, пусната на пазара през 2008 г., беше включен първият селскостопански трактор, който използва технологията SCR. При нея се използва AdBlue разтвор на урея, който се инжектира в катализатора. Тя е вече добре позната при пътните превозни средства, най-вече тежкотоварни камиони, като начин за намаляване на вредните емисии. Тази система е удобна и заради това, че почти не усложнява работата на оператора – бордовата електроника се грижи за всички функции на оборудването, а шофьорът или трактористът трябва само да не забравя да зарежда резервоара AdBlue – по същия начин, както пълни резервоара за гориво или този с течност за чистачките. Двигателите с нива на емисии 3B консумират AdBlue около 3 до 5 на сто от общото потребление на гориво.

Новите двигатели са с малко повече мощност и определено по-голям въртящ момент, а номиналната скорост е намалена на 2100 об./мин. T213 Versu например разполага с 15 к.с. повече мощност в сравнение с предишните модели. Подобрени са и другите характеристики. Въртящият момент и графиката на мощността, както и работата на двигателя с трансмисиите от двата модела Versu и Direct са обновени. С новия софтуер, тракторите, снабдени с безстепенна или Powershift предавка, осигуряват работа, която отговаря на всички оперативни изисквания.

Разбира се, с това новостите в серията Т далеч не свършват. Има още много нови функции, които превръщат работата в песен. Например, в подлакътника Valtra ARM сега е интегриран цветен екран с отделни настройки за през деня и през нощта. Джойстикът в страничната облегалка може да се използва за управление на предната или на задната хидравлика, или пък и за двете едновременно. Всички останали настройките – например, за регулиране на дистанцията, вече могат да бъдат променяни много по-точно. Органите за стартиране и за управление на четирите колела също вече са включени в новия подлакътник.

Новата серия T се предлага и с пълен автопилот, базиран на сателитен радиоприемник. Той може да управлява трактора с невероятна точност – в рамките на няколко сантиметра. Фабрично е инсталирана и системата за проследяване AGCOMMAND. Тя също е основава на сателитен радиоконтрол и чрез нея можете във всеки момент да видите къде точно се намира тракторът, да проследите неговата работа, ефективността и още куп важна информация, която е достъпна от всеки компютър, във всяка точка на света, стига да имате връзка с интернет.

 

Етикети Valtra, трактори, SCR, AdBlue
Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.