Уникалната функция Valtra AutoTraction помага за облекчаване на задачи, изискващи повтарящо се спиране и тръгване
Настъпи време тракторите от най-популярната в Скандинавските страни серия А на Valtra, познати като най-надеждните и високопроизводителни, да навлязат в епохата на високите технологии. Машините от тази серия имат дълга и забележителна традиция както на полето, така в гората. Освен електрохидравличното управление, обновената серия ще включва редица нови функции. Те значително ще повишат гъвкавостта и удобството на този здрав, лек, маневрен и прославил се трактор.
Новите виокотехнологични решения при управлението в серия А са на базата на вече утвърдените традиционни за Valtra механизми. Гладкото превключване на заден ход осигурява безпроблемно маневриране както в стопански дворове, така и на синорите, а освен всичко друго, му дава възможност перфектно да влиза в ролята на товарач. Интегрираната ръчна хидравлична спирачка, която също е новост за този клас, също допринася за удобството на оператора.
Заедно с електрическото управление, серията вече ще е снабдена и с хидравличен многодисков съединител. Приспособлението за задвижване се управлява от рокер-прекъсвач, а хидравличната система осигурява гладко и безпроблемно включване. Допълнително, по избор на клиента, тракторите ще се предлагат и с бутони за приспособлението за задвижване, разположени отзад на машината.
Мощността при серия А се осигурява от 3,3-литров AGCO Sisu Power двигател, оборудван със системата Комън-рейл за впръскване на горивото. Комбинацията от вискозен вентилатор и комън-рейл впръскване намалява шума и разхода на гориво. Друг плюс от електрическото управление на двигателя е наличието на круиз-контрол като допълнителна екстра.
Електроника ще управлява също предавките и управлението на задно прикачения инвентар. Задното прикачване на Valtra с електронно управление е с призната точност и превключвателите за повдигане и сваляне са дублирани на двата задни калника. Уникалната функция Valtra AutoTraction помага за облекчаване на задачи, изискващи повтарящо се спиране и тръгване.
Комфортните условия за оператора също направиха гигантски скок напред със значително преустроената кабина: шумът е чувствително намален, а педалите за съединителя и за газта са така конструирани, че да улесняват значително работата – дори когато носите тежки защитни обувки. Кабината е с по-широки врати, а воланът и седалката имат по-голям диапазон на регулиране, така че удобството да е максимално. С по-голямото пространство за краката в задната част вече няма нужда от отделна кабина за работа в гората. По този начин, тракторът може да бъде оборудван за горски стопанства със задни педали за газта и заден прозорец, предназначен за видимост към хидравличния кран. Предлага се също версия с нисък покрив.
Въпреки че серия А е снабдена с множество нови функции, остава познатата основна концепция. Просветът остава високо, а долната страна е без тръби и кабели. Резервоарът за гориво, по-голям от преди, отново произведен от стомана, е защитен във вътрешното тяло. Здравата предна ос е разработена да издържа на още по-големи натоварвания при работа като челен товарач или при предно прикачване на инвентара, като по желание се предлага и приспособление за задвижване.
Традиционните модели трактори серия А ще се предлагат в бъдеще като A72, A82 и A92 Classic.