1. Начало
  2. Новини
  3. Животновъдство
  4. Над 800 корпорации спряха яйцата с код 3 клетъчно отглеждане

Над 800 корпорации спряха яйцата с код 3 клетъчно отглеждане

Почти всички от компаниите, веригите и конгломератите по света, поели хуманен ангажимент да спрат да се снабдяват с и използват яйца от ферми с клетки до 2020 г., вече изцяло са преминали към яйца от по-етични начини на отглеждане

Съюзът Open Wing Alliance (OWA) днес публикува нов доклад, разкриващ, че 85% от всички корпоративни ангажименти за прекратяване употребата и продажбата на яйца с код 3 (от ферми с клетки) със срок до 2020 г. или по-рано са били изпълнени.

Тези нови данни илюстрират новаторската динамика в световната индустрия за яйца – резултат от продължаващите преговори със 78 природозащитни организации в 63 държави. Тенденцията към по-хуманно отглеждане на кокошки-носачки без клетки получава отражение и от законодателя: По-рано този месец Европейският парламент гласува в подкрепа на резолюция за забрана на клетките в ЕС, а в САЩ към момента девет щата са приели закони за подобна забрана на жестоките батерийни клетки. Това споделят в съобщение до медиите от сдружение КАЖИ, член и представител на Open Wing Alliance в България.

"Въпреки че дейността на нашата и други организации по света за осигуряването на тези важни корпоративни ангажименти е важна, и че осигурените над 2000 ангажименти до момента са значим показател и напредък за животните, тези ангажименти сами по себе си няма да доведат до по-хуманно отношение към животните", казва Стефан Димитров, зам. председател на КАЖИ. "За да спасят наистина кокошките от жесток живот в малки телени клетки, компаниите трябва да бъдат прозрачни и да докладват публично напредъка си към яйца от по-хуманни методи на отглеждане. Макар яйцедобивната индустрия да се съпротивляваше на тенденцията за отглеждане без клетки в продължение на години, нашият доклад показва, че клетките рано или късно ще останат в историята. Компаниите установяват нов индустриален стандарт за корпоративно хуманно отношение към животните на всеки голям пазар в света."

Основните изводи от доклада включват:

  • Над 2000 корпоративни политики за отказване от яйцата от ферми с клетки са били осигурени по целия свят към април 2021 г. От тях 954 са с крайни срокове за изпълнение до 2020 г. или по-рано.
  • 85% от всички тези 954 корпоративни ангажименти срещу клетките са били изпълнени в срок.
  • Пълен преход към снабдяване с яйца от кокошки от по-хуманни методи на отглеждане се наблюдава във всички сектори в хранителната индустрия:
    • 317 ресторантьорски компании и вериги
    • 212 фирми-производители на хранителни стоки
    • 131 вериги магазини
    • 92 кетъринг вериги
    • 62 компании за хотелиерство
    • 39 снабдители
    • 10 дистрибутора
    • 1 верига за търговия на едро
  • От останалите 15%, 5% докладват непълно постижение на ангажимента си, а 10% все още не докладват публично за състоянието на своя преход към по-хуманните яйца.

Тези нови данни поставят основите за другите над 1000 компании от различни индустрии, които трябва да спазят предстоящите си крайни срокове за изпълнение на ангажиментите им срещу яйцата с код 3 – от клетъчно отглеждани кокошки.

Този доклад се публикува по време на глобална кампания срещу Yum! Brands и срещу употребата им на яйца от ферми с клетки – компанията-майка на KFC, Pizza Hut, Taco Bell, WingStreet, и The Habit Burger Grill. Над 75 влиятелни организации за защита на животните от 63 държави обединяват сили, за да призоват най-голямата компания в хранителния бранш в света да обещае 100% снабдяване с яйца и яйчни продукти от ферми без клетки за всичките си 50 000 обекта в 150 региона по света. Набиращата скорост петиция срещу Yum! Brands е събрала над 158 000 подписа от началото си преди по-малко от месец.

 

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.