България има сериозен потенциал, за да превърне биоземеделието във водещ сектор
През последните години биологичното земеделие, като сектор на европейското селско стопанство, бележи постоянен ръст. У нас този подем се илюстрира с 900 сертифицирани или в преход биопроизводители, преработватели и търговци. Това е безспорен напредък за опазването на природните ни ресурси, за биологичното разнообразие и хуманното отношение към животните и съвременна подкрепа за развитието на селските райони. Този ръст на биопроизводството обаче изисква адекватни действия за развитие на националния пазар на потребление на биопродукти, защото в момента те се реализират основно навън, където както цената, така и търсенето им е удовлетворително за нашите биопроизводители. Въпросът е кога важни условия за просперитета на земеделските ни производители на биологични продукти ще съществуват и у нас.
В рамките на Първата международна изложба „БиоАгра“ се проведе конференцията „Маркетинг в биологичното земеделие“. Форумът представи биоземеделието като начин на производство, щадящ околната среда, а произведените биологични продукти - като качествена и здравословна храна.
Специализираната изложба за биологично растениевъдство и животновъдство „БиоАгра“ е резултат на партньорство на Фондация "АВАЛОН" – Холандия и Агроекологичния център към Аграрен университет – Пловдив. Затова на откриването на конференцията присъстваха Херман ван Висен, съветник по земеделието към Холандското посолство и ректорът на Аграрния университет в Пловдив проф. дсн Димитър Греков.
Водещ домакин на програмата беше доц. д-р Владислав Попов, основна фигура от наша страна в реализацията на българо-холандския проект „Новото тракийско злато“ /2009-2014 г./, подкрепящ устойчивото развитие на Източните Радопи.
Пазарът на биологични продукти е един от най-бързо развиващите се пазари в световен мащаб, а България има сериозен потенциал, за да превърне биоземеделието във водещ сектор – природни дадености, незамърсена земя, подходящ климат, регламентирана нормативна уредба. Земеделската политика на държавната ни в тази посока при откриването на конференцията представи директорът на Дирекция „Растениевъдство“ към Министерство на земеделието и храните Евгения Митрова.
В рамките на конференцията „Маркетинг в биологичното земеделие“ български биопроизводители от цялата страна имаха възможност да се убедят в добрите практики с удовлетворяващи финансови и хармонични в начина си на осмисляне и осъществяване резултати, представени в презентациите и споделения опит на техни колеги от Румъния и Германия.
Андреас Еленбергер от „ Weleda" сподели повече от 90-годишния опит на фирмата да работи в услуга на хората и планетата Земя по биологичен начин. Томас Вайнтрауб от фирма „Zonentor“ показа историята на успеха на една визия, превърната в реалност – "от биофермерите до Вашата чиния и чаша“.
Румънски биопроизводител и проспериращ мениджър в реализацията на собствена продукция от автентични за региона биологични чайове призова родните биоземеделци смело да излязат със своите продукти първо при съседите си, защото те имат близки вкусови качества.