Биомаркетингът – другата страна за успеха на биологичното земеделие

Снимка:

България има сериозен потенциал, за да превърне биоземеделието във водещ сектор

През последните години биологичното земеделие, като сектор на европейското селско стопанство, бележи постоянен ръст. У нас този подем се илюстрира с 900 сертифицирани или в преход биопроизводители, преработватели и търговци. Това е безспорен напредък за опазването на природните ни ресурси, за биологичното разнообразие и хуманното отношение към животните и съвременна подкрепа за развитието на селските райони. Този ръст на биопроизводството обаче изисква адекватни действия за развитие на националния пазар на потребление на биопродукти, защото в момента те се реализират основно навън, където както цената, така и търсенето  им е удовлетворително за нашите биопроизводители. Въпросът е кога важни  условия за просперитета на земеделските ни производители на биологични продукти ще съществуват и у нас.

В рамките на Първата международна изложба „БиоАгра“ се проведе конференцията „Маркетинг в биологичното земеделие“. Форумът представи биоземеделието като начин на производство, щадящ околната среда, а произведените биологични продукти - като качествена и здравословна храна.

Специализираната изложба за биологично растениевъдство и животновъдство „БиоАгра“ е резултат на партньорство на Фондация "АВАЛОН" – Холандия и Агроекологичния център към Аграрен университет – Пловдив. Затова на откриването на конференцията присъстваха Херман ван Висен, съветник по земеделието към Холандското посолство и ректорът на Аграрния университет в Пловдив проф. дсн Димитър Греков.

Водещ домакин на програмата беше доц. д-р Владислав Попов, основна фигура от наша страна в реализацията на българо-холандския проект „Новото тракийско злато“ /2009-2014 г./, подкрепящ устойчивото развитие на Източните Радопи.

Пазарът на биологични продукти е един от най-бързо развиващите се пазари в световен мащаб, а България има сериозен потенциал, за да превърне биоземеделието във водещ сектор – природни дадености, незамърсена земя, подходящ климат, регламентирана нормативна уредба. Земеделската политика на държавната ни в тази посока при откриването на конференцията представи директорът на Дирекция „Растениевъдство“ към Министерство на земеделието и храните Евгения Митрова.

В рамките на конференцията „Маркетинг в биологичното земеделие“ български биопроизводители от цялата страна имаха възможност да се убедят в добрите практики с удовлетворяващи финансови и хармонични в начина си на осмисляне и осъществяване резултати,  представени в презентациите и споделения опит на техни колеги  от Румъния и Германия.

Андреас Еленбергер от „ Weleda" сподели повече от 90-годишния опит на фирмата да работи в услуга на хората и планетата Земя по биологичен начин. Томас Вайнтрауб от фирма „Zonentor“ показа историята на успеха на една визия, превърната в реалност – "от биофермерите до Вашата чиния и чаша“.

Румънски биопроизводител и проспериращ мениджър в реализацията на собствена продукция от автентични за региона биологични чайове призова родните биоземеделци смело да излязат със своите продукти първо при съседите си, защото те имат близки вкусови качества.

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина, за да получавате всеки петък най-важната седмична информация.

За още новини – харесайте страницата ни във FACEBOOK.