Компанията Мейджи прави 600 милиона долара годишен оборот от уникалния български продукт
Стотици тонове българско кисело мляко потребяват всеки ден купувачите в Япония. Компанията Мейджи прави 600 милиона долара годишен оборот от уникалния български продукт. Представители на тази фирма дойдоха на място в България, за да видят как се създава на местна почва един от най-здравословните хранителни продукти.
"Това е много здравословен продукт и е много приятен за консумация. В Япония хората консумират киселото мляко ежедневно. У нас когато кажем думата България, всички я свързват на първо място с киселото мляко. Продуктът, който продаваме, се нарича Мейджи българско кисело мляко или български йогурт и той държи най-голям дял в този сегмент на пазара", казва Янака.
За да се появи на трапезите в Далечния изток предпочитаната храна е нужна бактерията, която създава киселото мляко. Закваската се транспортира регулярно със самолет. Суровината се доставя от ЛБ Булгарикум, единствената държавна фирма в млекопреработването. Тук дискусия дали е допустимо да се правят млечни продукти с изкуствени добавки не съществува, всичко се прави от сурово мляко.
Освен в Япония много скоро истинското българско кисело мляко може да завладее нови територии. Водят се преговори за производството му в Сингапур, Тайланд, Китай и САЩ.