Основните цели на програмата са повишаване на информираността и увеличаване на продажбите
Асоциацията на млекопреработвателите в България е подала в Министерство на земеделието и храните промоционална програма за българско бяло саламурено сирене и кашкавал в трети страни. Тя се казва „Кажете Европейско сирене” и ще бъде насочена към Обединени арабски емирства (ОАЕ), Китай и Австралия. Програмата е по европейската схема за промоция на земеделски и хранителни продукти за пазара на трети страни. Предстои да бъде разгледано по националната процедура от комисията към МЗХ. Основните цели на програмата са повишаване на информираността и увеличаване на продажбите. Нейната продължителност е 3 години. Ще бъдат промотирани европейските традиционни висококачествени продукти като безопасни и произвеждани в условията на качествено контролирана среда. Ще бъдат представени европейските земеделски продукти и ще се цели подобряване на хранителните навици на потребителя.
Програмата се акцентира върху изискванията на съвременния начин на живот за високо качество, безопасност на храните и ефикасни методи за производство. Целевите групи на програмата са дистрибутори на специфични продукти, вносители, търговци на едро и дребно, хора, формиращи общественото мнение (журналисти, лекари, диетолози и т.н.) и потребителите. Предвиждат се изработването на лого, уебсайт, плакати, отпечатване на брошури, изработка на ТВ клип, участие в панаири и изложения, дегустация, реклама във вестници и списания, външна реклама, тематични вечери и пътуване до предприятия.