Едва 8% от българите познават правата си като потребители
Българските потребители не познават правата си и не отстояват потребителските си интереси. Това каза Невен Мимица, еврокомисар по политиката за потребителите. В момента България е сред трите държави в ЕС с най-лоши потребителски условия. Те се измерват със специален индекс, който у нас е 50 при средна стойност за ЕС 62. Това прави българите най-малко овластените и неуверените потребители в съюза. Голяма част от тях не вярват, че търговците зачитат законодателството и не очакват държавните органи да защитят интересите им, пише "Труд".
Според проучване от миналата година едва 8% от българите познават правата си като потребители. Само 10% пазаруват онлайн от друга страна в ЕС, а една трета от тях смятат, че не могат да върнат стоката 4 дни след доставката. За да повиши осведомеността на потребителите за правата им ЕС, вчера, 09 юни, стартира информационна кампания.
“Всеки европейски гражданин трябва да се чувства достатъчно спокоен и защитен, независимо в коя държава от ЕС живее, пътува или избира да пазарува онлайн или от физически магазин. Идвам в България, за да се уверя, че българите не правят изключение. Информационната кампания, която цели да подпомогне хората по-добре да научат правата си и да ги насърчи да търсят защитата, която им се полага,” заяви Мимица.
По време на кампанията в магазини в страната ще се раздават брошури за правата на потребителите.