Българското кисело мляко - на почит и в Япония

Повече от половината японски домакинства закусват с българско кисело мляко

Всяка сутрин повече от половината японски домакинства закусват с българско кисело мляко. Това показва проучване на японска компания, която произвежда българския млечен продукт от 1972 г. по лиценз на българско държавно дружество.

57,5 на сто от японците асоциират България с киселото мляко, сочи още проучването. В момента в Япония продуктът българско кисело мляко е по-известен като бранд дори от „Кока-Кола“. От 2013 г. японската компания произвежда българско кисело мляко и за пазарите в Китай, Тайланд и Сингапур. Японците обаче срещат проблеми със спазването на лицензионните права в някои от тези държави. Българското кисело мляко е съкровище, актив, който трябва да се защитава и разширява като стойност, смятат от японската компания.

За Страната на изгряващото слънце българското кисело мляко е символ на дълголетие и здравословен живот. Последният лицензионен договор на японската компания с българската е със срок до 2020 г. По силата на споразумението японската компания получава правото да ползва името „България“, срещу което страната ни получава лицензионно възнаграждение в зависимост от произведената продукция.

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.