1. Начало
  2. Новини
  3. Храни, Напитки, Здраве
  4. Близо 200 са заведенията и магазините в цяла България, които се включиха в благотворителната инициатива "висящо кафе"

Близо 200 са заведенията и магазините в цяла България, които се включиха в благотворителната инициатива "висящо кафе"

Те ще бъдат означавани със специално изработен за целта стикер

Близо 200 са заведенията и магазините в цяла България, които се включиха в благотворителната инициатива "висящо кафе".

Ден след старта на "висящо кафе" у нас благотворителната инициатива бе продължена от "висящ хляб", а в настоящия актуален списък на заведенията, предлагащи "висящи стоки", вече могат да бъдат забелязани имената на вериги за бързо хранене, магазини за детски играчки, хлебопекарни, кръчми и ресторанти.

Механизмът на този неочакван и дребен подарък е изненадващо прост. От години в кафенетата съществува негласното споразумение, че всеки може да поръча "висящо кафе", което да плати, но без да консумира.

Това кафе е платено и ще чака своя клиент, който (по различни обстоятелства) не може сам да си го плати. С кодовия въпрос: "Някой поръчвал ли е "висящо кафе?", той ще признае на сервитьора, че няма пари, за да плати своята напитка и ще получи възможността да поръча кафе, платено и подарено от непознат.

Този род благотворителност за първи път се появява в Неапол. Хората предварително плащали кафето на някой, който не може да си позволи чаша горещо кафе. Там оставяли в заведенията по този начин не само кафета, но и храна. Идеята вече е напуснала границите на Италия и е разпространена в много градове из целия свят.

Изключително простата схема вече набира популярност и в България. "Висящото кафе" е малък подарък, който можем да направим на непознат и който може да ни се върне, когато самите ние имаме нужда от него. Защото дребният жест може да стопли всеки от нас, а признайте си, всички обичаме усещането, че някой се е погрижил за нашата усмивка", заявяват организаторите на българската инициатива във "Фейсбук" - "Висящо кафе в България".

Страницата на общността в социалната мрежа събра над 7000 последователи за ден, а в момента хората в групата са над 21 000 души. Първата касова бележка с подарена ароматна чаша кафе бе пусната във Варна в петък вечер в 18,41 часа. Именно оттам тръгна и инициативата за "висящите" стоки. Светкавично 12 заведения от София също отговориха на благородната кампания, стартирала в морската столица.

Всяко едно от заведенията ще бъде означавано със специално изработен за целта стикер, за да бъде лесно разпознаваемо.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.