1. Начало
  2. Новини
  3. Храни, Напитки, Здраве
  4. Етикет „БЕЗ ГМО“ - това да се превърне в специален бранд, искат екоорганизации

Етикет „БЕЗ ГМО“ - това да се превърне в специален бранд, искат екоорганизации

Снимка:

Допустимата норма за съдържание на ГМО в хранителните продукти е под 0,9%

Етикет „БЕЗ ГМО“ - това да се превърне в специален бранд, искат екоорганизации. Такава практика има в редица европейски държави, но у нас още не е въведена.

Допустимата норма за съдържание на ГМО в хранителните продукти е под 0,9%. През последните две години техният дял на българския пазар е скочил с 10 на сто, сочи официалната статистика. Според екоорганизации, българският потребител трябва да бъде информиран за съдържанието на ГМО в хранителните продукти – дори и то да е под допустимата норма.

Новото етикетиране може да бъде подобно на това на биопродуктите. Анализите на подобна практика, която се прилага в Германия и в Австрия например, показват, че тя силно се одобрява от потребителите. Брандът „БЕЗ ГМО“ носи маркетингово предимство за производителите и не води до по-високи цени на продуктите.

Автор: Анета Божидарова

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.