Заинтересованите професионални организации могат да изпращат своите предложения в страните членки до 30 ноември всяка година
Европейската комисия одобри 26 програми в 13 държави членки за предоставяне на информация за и реклама на селскостопанските продукти от Европейския съюз, съобщи генерална дирекция "Комуникации" към представителството на ЕК в София.
България може да получи през следващите три години от ЕС съфинансиране от 1 491 484 евро за рекламиране на земеделската си продукция в някои страни от Общността, съобщи по-рано Европейската комисия в Брюксел.
Избраните програми включват винопроизводство, биохрани и земеделие, плодове и зеленчуци, мляко и млечни продукти, яйца, месо и др. Мерките, които ще се финансират, включват връзки с обществеността, рекламни кампании, особено относно преимуществата на европейските продукти - качество, безопасност и хигиена на храните, хранителна стойност, етикетиране, екологично съобразно производство. Общият бюджет за програмите, които ще се реализират в периода между една и три години, е 75,1 милиона евро, като Европейският съюз ще покрие 50 на сто от тази сума - 37,6 милиона евро.
За насърчаване на разпространението на единния пазар, заинтересованите професионални организации могат да изпращат своите предложения в страните членки до 30 ноември всяка година. Държавата членка тогава изпраща списък с избраните програми на Европейската комисия заедно с копие от всяка програма. На свой ред Европейската комисия оценява програмите и решава дали отговарят на изискванията.