Комисията за защита на конкуренцията глоби търговски вериги заради заблуждаваща реклама

"Лидл" и "Билла" са задължени да прекратят нарушението

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби търговските вериги "Лидл" и "Билла" заради заблуждаваща реклама. 

Компанията "Лидл България" ще плати 370 859 лв. глоба заради това, че е действала нелоялно спрямо конкурентите си и е подвела потребителите с рекламната кампания под надслов "Най-доброто от България. Най-доброто от Европа." Чрез използването на превъзходната степен се отправя посланието, че показаните продукти и самата компания, която ги предлага, са най-добрите, е изводът на КЗК. Рекламодателят обаче не е предоставил пред антимонополния орган доказателства за това, като например проучвания, сравнителни анализи, тестове, анкети, награди и отличия за продуктите, които да обосноват обективната точност на рекламните твърдения.

Друго основание за санкцията, е че "Лидл" е използвала кръгово изображение с надпис "Произведено в България" без да е производител и член на едноименния съюз. 

Санкцията за "Билла България" е в размер на 483 077 лв. заради рекламната й кампания "Гаранция Clever най-ниска цена". Комисията е установила противоречие между посланието и официалните условия, по които кампанията се провежда, които допускат продуктите с тази марка да се продават и на по-висока цена, отколкото на конкуренцията.

Clever е собствената марка на "Билла" и цената на продуктите й са най-ниските в рамките на веригата. При старта на рекламната кампания миналото лято дружеството се ангажира, че те ще са и най-ниските и сред аналогични по качество и разфасовка продукти в осем национално представени вериги. "Билла" дори обеща, че ще покрива разликата в цената, ако клиент докаже, че в друг магазин тя е по-ниска. При анализа си КЗК е установила обаче, че при наличие на по-ниски цени  на сравними продукти "Билла България" не винаги е намалявала цените на стоките с марката Clever.

Двете дружества са задължени да прекратят нарушението и да го огласят за своя сметка в два национални всекидневника в едноседмичен срок от влизането му в сила. Засегнатите имат възможност да обжалват решенията на антимонополната комисия в съда.

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.