1. Начало
  2. Новини
  3. Храни, Напитки, Здраве
  4. Комисията за защита на конкуренцията глоби търговски вериги заради заблуждаваща реклама

Комисията за защита на конкуренцията глоби търговски вериги заради заблуждаваща реклама

"Лидл" и "Билла" са задължени да прекратят нарушението

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби търговските вериги "Лидл" и "Билла" заради заблуждаваща реклама. 

Компанията "Лидл България" ще плати 370 859 лв. глоба заради това, че е действала нелоялно спрямо конкурентите си и е подвела потребителите с рекламната кампания под надслов "Най-доброто от България. Най-доброто от Европа." Чрез използването на превъзходната степен се отправя посланието, че показаните продукти и самата компания, която ги предлага, са най-добрите, е изводът на КЗК. Рекламодателят обаче не е предоставил пред антимонополния орган доказателства за това, като например проучвания, сравнителни анализи, тестове, анкети, награди и отличия за продуктите, които да обосноват обективната точност на рекламните твърдения.

Друго основание за санкцията, е че "Лидл" е използвала кръгово изображение с надпис "Произведено в България" без да е производител и член на едноименния съюз. 

Санкцията за "Билла България" е в размер на 483 077 лв. заради рекламната й кампания "Гаранция Clever най-ниска цена". Комисията е установила противоречие между посланието и официалните условия, по които кампанията се провежда, които допускат продуктите с тази марка да се продават и на по-висока цена, отколкото на конкуренцията.

Clever е собствената марка на "Билла" и цената на продуктите й са най-ниските в рамките на веригата. При старта на рекламната кампания миналото лято дружеството се ангажира, че те ще са и най-ниските и сред аналогични по качество и разфасовка продукти в осем национално представени вериги. "Билла" дори обеща, че ще покрива разликата в цената, ако клиент докаже, че в друг магазин тя е по-ниска. При анализа си КЗК е установила обаче, че при наличие на по-ниски цени  на сравними продукти "Билла България" не винаги е намалявала цените на стоките с марката Clever.

Двете дружества са задължени да прекратят нарушението и да го огласят за своя сметка в два национални всекидневника в едноседмичен срок от влизането му в сила. Засегнатите имат възможност да обжалват решенията на антимонополната комисия в съда.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.