„Купувам българското“ - потребителски жест към родните производители и преработватели на мляко

Кампания на БНТ 2 за подкрепа на бранша след руското ембарго върху стоките от ЕС

Ако поляците подкрепиха производителите си на ябълки, и изкупиха нереализираната им на руския пазар продукция след забраната на Москва за внос на стоки от ЕС, може би най-логичната подобна реакция на българския потребител би трябвало да е по отношение на българското кисело мляко и млечни продукти. Загубите за нашите млекопроизводители и млекопреработватели след ембаргото са в резултат на алтернативния пазар, който европейските им колеги намериха у нас и продават тук продуктите си на по-ниска цена, вместо да ги изхвърлят. И ако тук държавата ни не е в състояние да реагира нито с административни, нито финансови средства, на ход е българският потребител. Включвайки се в кампанията „Купувам българското“ на БНТ 2, той има възможност да направи своя жест на вътрешния пазар към производителя и преработвателя на сурово мляко у нас. В противен случай „Рискуваме да станем пазар на европейски млечни продукти, а нашите, които са полезни, с високо качество и с традиционен вкус, да бъдат изместени“, предупреди изпълнителният директор на „Ел Би Булгарикум“ Васил Зографов.

Председателят на Асоциацията на млекопреработвателите в България инж. Димитър Зоров от своя страна алармира за необходимостта от защита на традиционните български млечни продукти, предлагани на вътрешния пазар с извършване на стриктен контрол и върху европейските млечни продукти, проследяване за съдържанието на растителни мазнини и спазване на технологичните изисквания за тяхното производство.

В този дух и с тази амбициозна цел е кампанията “Купувам българско”, която БНТ 2 стартира на третия си рожден ден със специална пресконференция с участието и подкрепата на представители на Асоциацията на млекопреработгвателите в България, Националната асоциация на млекопреработвателите и български мандри.

Шефът на медията Екатерина Генова обяви целите на кампанията като подкрепа на родните млекопроизводители и преработватели, застрашени от масови фалити заради въведеното ембарго от страна на Русия върху стоки от ЕС. По думите й, тази година решението на телевизията е било да се добави малко стойност към това, че те на практика са журналисти, които разбират професията и ролята си като обществено отговорна. След няколко репортажа за българските млекопроизводители от медията са решили да направят кампанията “Купувам българско”, а в нея вече участват млекопроизводителите от няколко наши мандри с доказани качества на продуктите си и заявка да станат предпочитани от родните потребители. През цялото време на кампанията всички от тях, които са се решили да правят целенасочени покупки на родни марки млека и млечни продукти, откликвайки на кампанията, ще ги намират лесно. Това ще става благодарение на специалния отличителен стикер с надпис „Купувам българското БНТ 2“ върху тяхната опаковка.

dsc01175_500
В продължение на три месеца БНТ 2 ще прави и репортажи за различните мандри и фабрики и ще показва как и от какво се прави българският продукт и защо трябва да го предпочетем. Всеки месец ще бъде избиран и един победител от зрителите, който ще получава хладилна чанта пълна с продукти на някой от производителите, като условието е зрителите да допълнят в сайта на БНТ 2 изречението “Купувам българско, защото…”. Конкурсът ще продължи на три етапа до 16 януари 2015 година, като в края на всеки ще бъдат теглени печелившите.

Автор Мариела Илиева

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.