КЗК е изискала информация от търговски вериги за спорни клаузи от договорите им с доставчиците

През февруари 2011 г. Комисията установи, че са използвани механизми за съгласуване на маркетинговата политика по осъществяването на промоции

Комисията за защита на конкуренцията е изискала информация от шест търговски вериги, свързана с поетия от тях ангажимент за премахване на проблемни клаузи от договорите им с доставчиците. Това са веригите от Метро кеш&кери България" ЕООД, "Билла България" ЕООД, "Кауфланд България" ЕООД, "Хит хипермаркет" ЕООД, "Максима България" ЕООД и "Пикадили" АД.

Премахването на проблемни клаузи от договорите и общите условия на търговските вериги и техните доставчици беше договорено с антимонополната комисия, след като през февруари 2011 г. тя установи, че въпросните търговски вериги са координирали търговската си политика спрямо доставчици на стоки при определяне на цени, отстъпки, размера на таксите за достъп до търговските площи и др. Използвани са и механизми за съгласуване на маркетинговата политика по осъществяването на промоции чрез ограничаване на свободата на контрагентите си, стана известно след проверката на КЗК тогава.

В резултат самите вериги предложиха да премахнат клаузи от договорите им с доставчиците, за да избегнат глобите. Тези ангажименти на търговците са безсрочни и комисията може периодично да изисква информация, за да установи спазват ли се.

При поисканата сега информация тя е била предоставена навреме, посочват от КЗК, като припомнят, че сигнали за спазването на тези ангажименти могат да се подават от заинтересованите страни. Ако постъпят сигнали, на базата на които комисията може да направи обосновано предположение, че веригите не изпълняват задълженията си, антимонополното ведомство може да възобнови производството, предупреждават оттам.

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.