1. Начало
  2. Новини
  3. Храни, Напитки, Здраве
  4. Масовият потребител в България предпочита да пие евтини вина

Масовият потребител в България предпочита да пие евтини вина

Най-големите почитатели на винения туризъм у нас са японците

Хората пият все повече вино и консумацията в ресторантите за последните три години се е покачила с 8 на сто, съобщи председателят на Асоциацията на хотелиерите и ресторантьорите в България Благой Рагин, цитиран от БТА. Той не уточнява за какви количества става въпрос.

"Масовият потребител в България предпочита да пие евтини вина, а това е голям проблем за българското винопроизводство", допълва Евгени Харамлийски, изпълнителен директор на частна браншова компания. По думите му, у нас всички предпочитат да пият вино от два лева за два литра, а всички уважаващи себе си винопроизводители произвеждат вина, които струват от 5 лева нагоре. В момента 85 на сто от продажбите са в ценови клас до 4.00 лева за литър вино.

"Най-доброто при българското вино е съотношението качество - цена, това ни дава предимство и ни прави конкурентноспособни на световния пазар", допълва Харамлийски. По думите му най-голям за България е руският пазар, но също така Великобритания, Белгия, Швеция и САЩ. "Западните потребители очакват от българското вино да е предимно евтино и никой не гледа какво качество е", казва още винопроизводителят.

От Асоциацията на сомелиерите потвърдиха, че у нас има тенденция за увеличаване консумацията на белите вина, като в България и в световен мащаб най-много се увеличава ръстът на розетата. "Розето е популярно вино не само по света, но вече и у нас, затова много от фирмите вече предлагат разновидности на този сорт", коментират специалистите.

Мария Йорданова, председател на Асоциацията на сомелиерите в България, уточнява пред БТА, че най-големите почитатели на винения туризъм у нас, макар той да не е развит в класическия му вид, както е по света, са японците. Тя посочи, че много от туроператорите се обръщат към асоциацията с молба да им препоръча сомелиери за винените турове. Сред клиентите на тези турове напоследък преобладават руснаци, румънци, англичани и по-малко от страните с развито винопроизводство.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.