Спад в продажбите на основни храни и напитки отчитат производителите

Нужно е засилване на контролната роля на държавата за борба със сивия сектор

Производителите на основните храни и напитки у нас отчитат спад в продажбите поради икономическата криза, това стана ясно на пресконференция по повод 16-тото издание на Международна специализирана изложба за храни, напитки и машини Месомания, светът на млякото, булпек, салон на виното, интерфуд и дринг”.

За засилване на контролната роля на държавата за борба със сивия сектор се обявиха представителите на производителите на храни и напитки.„Кризата се отразява навсякъде в оборотите на храните и напитки. Обаче по време на криза започваме да говорим за качество, защото всяка стотинка става ценна. За хлебопроизводство кризата е едно предизвикателство за наблягане на качеството”, съобщи Мариана Кукушева, председател на Федерацията на хлебопроизводителите и сладкарите в България. За първа година на традиционното изложение има представители на хлебния бранш правят демонстрация на място и предлагат нови технологии.

Председателят на Националната лозаровинарска камара Пламен Моллов обясни, че кризата се е отразила сериозно на износа на българко вино за Русия. „Отчита се спад в износа с около една трета, или 30-35 %. На вътрешния пазар секторът изпитва натиска на сивия сектор”, алармира той. Приблизително една трета от гроздовата реколта тази есен е отишла по домашни изби и гаражи или още – в сивия сектор. „Настояваме да се положат усилията на държавата, за да се засегне контролът, за да няма основание за силна контрабанда”, подчерта Моллов.

Асоциацията на месопреработвателите в България бе представена от Костадин Чорбаджийски който, отчете, че има спад от 10-15 % в продажбите на месни продукти, засилва се търсенето на по-евтини продукти, такава е тенденцията и в ЕС. Традиционно фирмите ни продават на българския пазар. Има тенденция на засилване на месните ни продукти на румънския пазар.

Димитър Зоров, председател на Асоциацията на млекопреработвателите, каза от своя страна, че от началото на годината с 15 и 20 % е намаляла консумацията на млечни продукти. Трябва да има промоционални програми на експортно ориентираните български хранителни продукти, счита той.

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.