1. Начало
  2. Новини
  3. Храни, Напитки, Здраве
  4. "Уолт Дисни" ще спре да приема реклами на нездравословна храна

"Уолт Дисни" ще спре да приема реклами на нездравословна храна

Новите правила ще влязат в сила през 2015 г.

"Уолт Дисни" ще спре да приема реклами на нездравословна храна, така наречения джънк, във всичките си телевизионни, радио и онлайн програми за деца, предаде "Ройтерс". "Дисни" също пускат свой етикет за храни, които смятат, че са полезни, с името "Mickey Check".

Решението беше обявено от изпълнителния директор на "Дисни" Боб Айгър и първата дама на САЩ Мишел Обама. Миналата седмица кметът на Ню Йорк обяви идеята си да забрани продажбата на сладки безалкохолни напитки в чаши, по-големи от половин литър, в заведенията за бързо хранене и кината като мярка за бора с наднорменото тегло.

Близо една трета от децата в САЩ са с наднормено тегло, а през 2006 доклад на Института по медицина твърди, че рекламите на нездравословна храна са пряко допринесли за затлъстяването на децата.

Още тогава медийният конгломерат въведе правила, според които храни, непокриващи минималните изисквания за хранителни вещества, няма да бъдат опаковани с картинки с герои на Дисни като Мики Маус.

Новите правила ще влязат в сила през 2015 г. и поставят ограничения за количеството калории, мазнини и захар в основните ястия, гарнитурите и закуските, които ще бъдат рекламирани по каналите на "Дисни".

Мишел Обама приветства решението на "Дисни" и каза, че се надява и други големи медийни компании да го последват, съобщи "Асошиейтед прес".

Експертите по обществено здраве и детско затлъстяване предупреждават, че ефективността на всяка забрана ще зависи от дефиницията на "джънк" на всяка компания. Предишните кампании в тази област са били прекалено щедри в тези оценки и са допускали продукти, които не би трябвало да бъдат допускани, пише "Дневник".

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.