Земеделският министър Кристиян Шмит обаче е против подобни ограничения
Да се забрани рекламата на детски храни искат редица потребителски организации в Германия. Аргументът е, че тези продукти съдържат прекалено много захар и мазнини и децата затлъстявали. Земеделският министър Кристиян Шмит обаче е против подобни ограничения.
"Това не е правилният път да научим децата да се хранят здравословно и балансирано", изтъква Шмит в изявление за медиите. Не било сериозно да се разделят храните на "добри" и "лоши", защото решаващо било количеството въглехидрати и мазнини, които децата приемали. Наднорменото тегло и затлъстяването при подрастващите имат, според министъра, различни причини, които не можело да се регулират чрез забрани. По-скоро трябвало да има повече образователни инициативи, които да научат децата и родителите им как да се хранят. Подобни гласове се чуват и от страна на хранителната и рекламната индустрия.
Според представители на Сдружението за правна регулация на храните нямало никаква връзка между маркетинга на храни и наднорменото тегло. Твърдението на потребителските организации, че рекламите правели децата дебели, не давало отговор на въпроса, защо 94% от младите в Германия не страдали от наднормено тегло, въпреки че били изложени на същите медийни, социални и законови условия.