България отново е пропусната
ЕК взе решение да отпусне 45,7 милиона евро за да финансира 31 програми за реклама на европейски земеделски продукти в 16 страни членки. Програмите ще се реализират от една до три години и общият им бюджет е на стойност 92.4 млн. евро, като ЕС осигурява половината. С инициативата комисията си поставя за цел да убеди потребителите в доброто качество и конкурентноспособността на европейските продукти.
Страните, бенефициенти по програмата са Белгия, Дания, Германия, Естония, Франция, Италия, Люксембург, Холандия, Австрия, Полша, Португалия, Словения, Словакия, Гърция, Швеция и Великобритания.
Във фокуса на рекламата ще бъде поставено производството на органични продукти, млечни и характерни земеделски продукти - вино, месни, плодове и зеленчуци, растения и подправки.
Еврокомисарят по въпросите на земеделието и развитието на селските райони Мариан Фишер Боел отбеляза, че трябва да се удвоят усилията, за да бъдат убедени консуматорите в предимствата на европейските земеделски продукти.
Всяка година до 30 ноември заинтересуваните фермери и предприятия могат да представят своите предложения на съответните държави-членки, които ги изпращат за одобрение на ЕК.