1. Начало
  2. Новини
  3. Институции
  4. Евросъюзът плаща за маркетинг извън общността

Евросъюзът плаща за маркетинг извън общността

 

Европейският съюз финансира производители на селскостопанска продукция, които търсят нови пазари в държави извън общността. Наскоро гръцката компания "Пиндос" (Pindos) направи обширна презентация на пилешки продукти в 10 столични супермаркета.

Освен в България гръцките производители се рекламират още в Румъния, Русия и Обединените арабски емирства, съобщиха от представителството на фирма "Страта", участвала в промоциите. Те се съпътстват освен с дегустация на пилешки хапки също и с подробно описание на използваните технологии при обработката на белите меса.

Кампанията е част от крупен проект за информация и представяне на европейските продукти в трети страни. Общата му стойност е за 3.1 млн. евро и в него участват производители от различни европейски страни. Тази система за маркетинг е регламентирана с наредба на Съвета на Европа от 1999 г. На всеки две години Европейската комисия актуализира списъка на продуктите, които могат да бъдат популяризирани, като препоръчва и пазарите за тяхната презентация. Освен чрез директни презентации фирмите могат да участват и на изложения, да организират семинари или търговски срещи. Чрез проекта си в България компаниите смятат да запознаят клиентите с качеството на европейската продукция.

Кандидатите, които искат да представят продукцията си в трети страни, участват с проекти, изпълнението на които е възможно да продължи до три години, обясниха от офиса на гръцката компания "Пиндос". Производителите представят проекта си пред Еврокомисията, която от своя страна избира технически асистент. Целта му е да оцени предложенията и да одобри или отхвърли изпълнителя на проекта. Обикновено този изпълнител е организация с опит и познания за продуктите и пазарите, на които те ще се представят.

Еврокомисията финансира до 50 на сто от стойността на проектите, останалите 20 процента се поемат от бюджета на съответната държава. Останалите средства се предоставят от компаниите, организирали презентацията на продуктите. Годишно гръцките производители произвеждат около 96 хил. т пилешко месо за пазара. Около 5 до 7% от тях е за износ./dnevnik.bg

AGRO.BG

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.