Над 250 бяха участниците в двата форума по схемата „Училищен плод”

Пресните плодове и зеленчуци през тази учебна година достигат до 2 898 учебни заведения и 403 289 деца от цялата страна

Двата информационно-дискусионни форума по схемата „Училищен плод” протекоха при изключително голям интерес от страна на училища и фирми, доставчици на свежи плодове и зеленчуци по схемата. Гостите на двете събития бяха над 250.

По време на форумите зам. изпълнителният директор на Държавен фонд „Земеделие” д-р Лозана Василева отчете, че от началото на Кампания 2014/2015 г. Фондът е изплатил над 5,5 милиона лева по схемата „Училищен плод”. Със средствата са финансирани доставките на над 2,2 хиляди тона свежи плодове и зеленчуци за цялата страна.

Пресните плодове и зеленчуци през тази учебна година достигат до 2 898 учебни заведения и 403 289 деца от цялата страна, включени в схемата „Училищен плод”. Контролът и качеството на произхода на продуктите се осъществява от ДФ „Земеделие” и от Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) и е особено стриктен.

По време на двата форума експерти в отдел „Плодове и зеленчуци” припомниха на представителите на училища и фирми, доставчици на свежи плодове и зеленчуци по схемата „Училищен плод”, че в рамките на всеки месец децата трябва да получават разнообразие от 4 различни вида пресни плодове или зеленчуци. Гостите получиха разяснение на въпросите си, свързани с подаването на графици за доставки и заявки за плащане.

Експертите от отдел „Плодове и зеленчуци” представиха възможностите за ефективно прилагане на съпътстващи мерки по схемата „Училищен плод”. От тези мерки като по-интересни за гостите на двата форума се откроиха посещения на стопанства, възможности за провеждане на състезания и игри, създаване и поддържане на градини, запознаване на децата със земеделието, здравословните хранителни навици и опазването на околната среда и други.

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.