1. Начало
  2. Новини
  3. Институции
  4. Предстои трудна разяснителна кампания

Предстои трудна разяснителна кампания

 

От 1,6 милиона декара обработваема земя в област Монтана около половината - 750-800 хил. декара не се обработват, според официалната информация на областната дирекция "Земеделие и гори"-Монтана. Това официално съобщи пред журналисти директорът на местното земеделско ведомство д-р Димитър Митов. Според него предстои огромна работа за разясняване на Общата селскостопанска политика на Европейския съюз, която трябва да бъде разяснена на местните земеделски производители, които трябва да "влязат в час", за да могат да се ползват от европомощите.
 
За област Монтана все още не са известни графиците за информиране на стопаните как, къде и кога ще могат да подават документите си за кандидатстване на европарите.
 
В тази насока си заслужава да се популяризира опитът на участниците в пилотния проект в община Вършец, където през миналата година участниците в него - земеделски производители, са получили по 30 лева на декар, което е било стабилна финансова подкрепа за бизнеса им. На тях вече им е известно какво се нарича по европейски стопанисването на пасищата според добрата земеделска практика. Това буквално означава пасищата да се почистват ежегодно от храсти и дървета, да се подобрява качеството на тревостоя чрез наторяване с минерални и естествени торове, защитата от ерозия, усвояване на нови терени и др. Както обяви д-р Митов, чрез институцията на областния управител дирекцията ще помоли Министерството на земеделието и горите и лично министър Нихат Кабил заснемането на земеделските земи в област Монтана да стане малко по-рано, защото при нас проблемите със земеразделянето са и най-много. Така ще има допълнително време хората да бъдат информирани за стореното и на тази база да си готвят документите, с които ще кандидатстват за субсидиране./mont-press.com
 
 

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.