Цветан Димитров: Ушните марки са гаранция за потребителите

Това е начин да се установи дали ветеринарят е изпълнил мерките по имунно–профилактичната програма

Ушните марки са гаранция за потребителите, че дадено животно е здраво и неговото месо или продуктите, направени от млякото му са годни за консумация. Това каза пред Агро ТВ заместник-министърът на земеделието и храните Цветан Димитров в отговор на въпроса защо според новия закон за ветеринарномедицинската дейност животни без ушни марки ще  бъдат умъртвявани.

На базата на ушните марки, може да се установи дали ветеринарният лекар е изпълнил мерките по имунно–профилактичната програма.
Ушната марка дава и информация кой се грижи за  животното, както и кой плаща за тези грижи, допълни Димитров. По думите му, нито общинската власт иска да го прави, нито държавата има излишни пари, за да ги отдели за  животно с неизяснен произход.

Според представители на ветеринарното съсловие обаче, новият закон няма  как да се прилага еднакво за големите ферми и за малките стопани.

Припомням, че според закона ветеринарните лекари, които имат договор за извършване на имунопрофилактична дейност, но не посещават на определен период от време обектите, за които имат ангажименти, ще бъдат глобявани. Санкции ще има и за фермерите, които не съобщават, че имат болно животно.


Автор: Анета Божидарова

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.