Как една иновация да се превърне в търговски успех
По-голяма добавена стойност и по-добра конкурентност на българското земеделие - това са целите, които залага Мярка 16 от Програмата за развитие на селските райони. По мярката ще могат да кандидатстват групи за иновации.
Как една иновация да се превърне в търговски успех? Това е основният акцент на конференцията „Иновациите в българското земеделие". Форумът се проведе при голям интерес, в рамките на международно изложение за агробизнес, храни и туризъм в Плодвив. "Бъдещето на земеделието е в иновациите и зелената икономика", заяви при откриването на конференцията Светлана Боянова, председател на Института за агростратегии и иновации.
Връзката между фермерите и научните среди е скъсана, а иновациите изискват тя да бъде възстановена, заяви Антон Аспарухов, директор на Дирекция "Развитие на селските райони" в земеделското министерство. Експерти от Холандия, Белгия, Италия и Франция разказаха за своя опит в иновациите в рамките на форума.
Автор: Анета Божидарова