Закон за намаленията

Потребителски организации алармират, че не се регулира онлайн търговията

Нужни са промени в законодателството, което регулира намаленията на стоките у нас. За това алармират от Българската национална асоциация на Активните потребители. Остарелият закон трудно се прилага при онлайн търговия, спецификите за намаление и дългите договори, допълвата от потребителската организация. Законът трудно може да се прилага при дългосрочен договор. Пример са телекомуникационните услуги, финансови услуги и сделки с недвижими имоти. По темата коментира Богомил Николов, изпълнителен директор на БНА „Активни потребители".

“Maлко хора знаят, че законодателството, което регулира начинът на намаленията е доста старо. To e част от българския закон от 1998 година. Европейската директива е още по-стара. Също така в регулациите липса що е то промоция, що е то акция. Промоцията е нещо, което се прави при въвеждането на нов продукт. При намаленията е точно обратното. Имало е някаква цена и в последствие търговецът може да направи някакво намаление“.

Масова практика в България обаче е, да се етикитират застояли храни с надпис ПРОМОЦИЯ. Актуализацията на законодателството трябва да отчете спецификите на формите за намалена цена. В противен случай, потребителят може да бъде заблужден. Наличното законодателство не успява да регулира и търговията онлайн, поради нейните специфики.
Потребителите трябва да следят за абсолютната цена на продукта, а не за направеното процентно намаление.

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.