Идея за конвертиране на стари автомобили в услуга за споделено пътуване спечели голямата награда на Panda Labs

Известен е победителят в мастъркласа „Бъдещето на мобилността“

При стриктно спазване на всички необходими мерки за сигурност в София Тех Парк се проведе финалният етап от мастъркласа „Бъдещето на мобилността“, част от младежката програма на WWF България – Panda Labs. До участие в третия мастърклас от програмата бяха допуснати четирите отбора с най-добри „изобретатели“ – ученици и студенти на възраст между 15 и 25 години с визия към иновациите в областта на съвременното екологично придвижване. Те се състезаваха за голямата награда от 10 000 лв., с помощта на която да създадат стартъп и реален прототип на своята идея.

Опитно жури в състав Апостол Дянков, WWF България, Елена Хаджисотирова, Америка за България, Ивайло Стойков, Kaufland България, Орлин Радев, AMPECO определи големия победител, притежаващ най-перспективен бизнес план, с който да превърне идеята си в успешен продукт или услуга. Това е отборът „Три пъти за щастие“, който вече има развита бизнес концеппция и почти готов прототип. А идеята, която впечатли журито и вдъхна надежда за развитие на екологичен транспорт в бъдеще, е за конвертиране на стари автомобили в електрическа услуга за споделено пътуване.
 
На финалната права в състезанието останаха три също така достойно представили се отбора. Това са: V Формация – с идея за приложение, което да интегрира всички видове алтернативен транспорт; Easy Travel – с платформа за следене в реално време на транспортната мрежа и наличните алтернативни методи за придвижване и Driving Force – с приложение за транспортни алтернативи и информация за въглеродния отпечатък и зеления рейтинг на потребителите.

Преди да бъде определен крайният победител отборите преминаха през наситена програма от лекции по финанси, маркетинг и технологии за привличане на инвеститори, срещнаха се с представители на успешни бизнес компании и се докоснаха до интересните експонати на Techno Magic Land. Представители на Noble Graphics, WWF и Novator дадоха различни перспективи на темата за мобилността, а Spark България и AMPECO споделиха своя опит със Start-up сферата у нас. Ден преди финала Kaufland посрещна в офиса си четирите отбора, за да разкаже за своите действия за енергийна ефективност, мрежата от зарядни станции за електромобили и зелената си логистика.

Panda Labs e глобална иновационна платформа за решаване на някои от най-неотложните проблеми в световен мащаб в сътрудничество с влиятелни партньори от сферата на бизнеса, научните среди и неправителствения сектор. В България тя се провежда благодарение на подкрепата на Фондация „Америка за България“ и на Kaufland България – като част от устойчивата CSR политика на компанията под мотото „Действията носят промяната“. Третият семестър от програмата се подкрепя и от компанията за споделени електромобили Spark България.

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.