На 15 юни 2014 г. се затваря онлайн платформата, в която се попълват апликационните форми за участие
Конкурсът на b2b Magazine „Най-зелените компании в България” е уникален. Има изобилие от екологични мероприятия и отличия, но това е първата цялостна методология, разработена за измерване на екологичните показатели и по-важното е, че отчита мнението на служителите, за да се установи дали корпоративното зелено сияние е повече от просто показност.
Общо над 600 фирми взеха участие в конкурса през изминалите три години, от тях над 350 завършиха процеса, а 30 бяха отличени в 10-те категории със статуетка и сертификат.
Критериите на конкурса са съобразени с българското законодателство и с международните норми в сферата на корпоративната социална отговорност и зелените корпоративни практики.
Основните критерии в методологията на конкурса са:
1. Устойчиви политики 2013
- инициативи, с които компаниите са постигнали намаляване на въглеродния си отпечатък и въздействието си върху околната среда
- в областта на енергийната ефективност (намаляване потреблението на енергия, % енергия от възобновяеми източници), водна ефективност, управление на отпадъци, вътрешни процеси за рециклиране, зелено почистване и многократно използване на продукти.
2. Устойчиви иновации 2013
– проекти на локално и национално ниво, които са инициирани от компанията или в които е взела участие.
3. Сертификати, удостоверяващи усилията за екологична отговорност и устойчиви политики (продукти или решения, които са били сертифицирани, зелено строителство, LEED®). Задължително придружени със снимков материал.
Вижте повече в рубрика Прояви на портала...