Това обяви Федералната търговска комисия
Рекламодателите, които се опитват да привличат клиенти с обещания, че техните продукти са „зелени“ или „екологични“, могат бързо да се окажат седнали на горещ котлон, ако не могат да докажат екологичните свойства на продуктите си пред регулаторите. Това обяви Федералната търговска комисия, цитирана от Ройтерс.
Екологични и потребителски групи отдавна са фрустрирани от рекламите, които хвалят дадени продукти като добри за околната среда, когато в действителност те са щадящи за природата.
Комисията, която налага правилата срещу заблуждаващата реклама, предупреди компаниите, че могат да използват твърдения по отношение на опазването на околната среда – като например „този продукт е компостируем“ – само за продукти, за които могат да докажат, че твърденията са верни и са значителни, пише greentech.bg.
Представители на комисията призоваха рекламодателите да стоят далеч от твърдения като „зелен“ или „екологичен“, които са твърде широкоoбхватни и са трудни за доказване.
Федералната комисия по търговия вече е имала няколко случая, свързани с твърдения по отношение на околната среда, през последните три години. Някои от тях са се отнасяли до производство на прозорци, за които са преувеличени данните за изолационните качества, други пък касаят тъкани от бамбук, рекламирани като екологични, въпреки че бабукът е обработван с много силни замърсяващи химикали.