1. Начало
  2. Новини
  3. ОСП - научи повече
  4. Стартира уеб платформа U-LABEL за предоставяне на информация за вино и спиртни напитки

Стартира уеб платформа U-LABEL за предоставяне на информация за вино и спиртни напитки

Платформата е в съответствие със стратегията „От фермата до трапезата “

 

На 30 септември Европейският комитет на винарските компании (CEEV) и Spirits Europe стартираха U-LABEL – уебсайт, осигуряващ достъп на потребителите до информация за вината и спиртните напитки на пазара (http: //www.u-label.com). Платформата дава възможност на всеки производител на вино или спиртни напитки да предостави на клиентите подробна информация за продукта, включително съставки, хранителните стойност, устойчивост и насоки за отговорна консумация. Европейският комисар по земеделие Януш Войчеховски заяви, че усилията на винарската индустрия за предоставяне на повече информация са впечатляващи (през 2017 г. от нея са поискани предложения за саморегулиране на етикетирането на съставките и хранителната стойност на алкохолните напитки) и Комисията оценява отговорното й отношение и изпълнението на ангажимента за предоставяне на информация на потребителите онлайн.
U-label
 
Съгласно реформираната ОСП, предоставянето на информация, описваща съставките и хранителната стойност на виното и ароматизираните винени продукти ще стане задължително. Войчеховски обясни, че чрез U-LABEL повечето от тези данни ще могат да бъдат доставени. Платформата е в съответствие с новата стратегия на ЕС за Зелена сделка и стратегията „ От фермата до трапезата “ с оглед подобряване на достъпа до информация за храните по свободен и опростен начин. Цифровото пространство ще позволи по-нататъшно търсене на информация, като например устойчивостта на производствените системи, което е важна стъпка за сближаване на производители и потребители. 
 
Клер Бъри, заместник-генерален директор в ГД „Санте“, е заявил, че платформата е отговор на потребителското търсене и отговаря на една от ключовите цели на Комисията – предоставяне на възможност за избор на здравословна храна, вкл. алкохолни напитки. Според представители на CEEV цифровото етикетиране може да отговори на търсената от потребителите прозрачност на продуктите, които консумират, като разшири информацията от хартиения етикет, без да го променя. Иновативният многоезичен инструмент се въвежда повече от две години преди новите правила на ЕС за етикетиране да станат задължение за производителите на вино. Така секторът изпълнява целта, която си е поставил в Меморандум за разбирателство от 2019 г. относно информацията за потребителите. Потребителите искат изчерпателна информация на една ръка разстояние - това е, което индустрията предоставя чрез U-LABEL. 
Индустрията призовава ЕК да установи стандарти за цифрово етикетиране, за допълване на информация от опаковката с това, което търсят потребителите.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.