1. Начало
  2. Новини
  3. ОСП от полза за всички нас
  4. ЕК дава 200 млн. евро за промоция на храни

ЕК дава 200 млн. евро за промоция на храни

На фокус са най-вече пазарите с голям потенциал в Южна Корея, Япония, Мексико, Съединените щати и Китай

 

200 милиона и 900 хиляди евро предоставя Европейската комисия през тази година за промотирането на храни на вътрешния пазар и в трети страни. Откритата преди ден процедура предвижда малко над 181 милиона да са за съфинансиране на пазарни мерки, избрани измежду всички заявки.

С малко над 118 милиона евро ще се подкрепят програми, които рекламират европейските храни и напитки в страни извън Съюза. На фокус са най-вече пазарите с голям потенциал в Южна Корея, Япония, Мексико, Съединените щати и Китай. Избраните програми трябва да ускорят консумацията на европейските продукти и да допринесат за тяхната конкурентоспособност.

Целта на мерките е също така да убедят потребителите в различните европейски схеми за гарантиране на качеството, като защитените географски обозначения и биохраните. Те могат също така да са насочени към промотиране на високите европейски стандарти за безопасност и автентичност на продуктите.

В рамките на Съюза ще бъдат похарчени 8 милиона евро за рекламиране на пресни плодове и зеленчуци, с което да се повиши тяхната консумация в контекста на балансирано и здравословно хранене.

За участие се допускат търговски и производителски организации, както и компании, отговарящи за рекламата на европейски храни и напитки. Крайният срок за подаване на заявки е 15 април, а одобрените проекти ще бъдат оповестени през есента.  

 

 

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.