15 % са в сферата на туризма
Над 11 000 жалби от недоволни потребители са подадени в Комисията за защита на потребителите (КЗП) през 2010 г. 15 % от жалбите са в сферата на туризма. Това съобщи главният секретар на комисията Иван Бъчваров в рамките на семинар от международния проект „Повишаване доверието на потребителите при пакетните пътувания”, предаде Агенция "Фокус". Проектът е финансиран от ЕС и е на стойност 100 хил. евро и се реализира в сътрудничество с Унгария, Испания, Кипър и Португалия.
На семинара беше представен и наръчник по медиаторство, изготвен от Професионалната асоциация на медиаторите в България, по който инспекторите на КЗП ще се обучават за повишаване на ефективността си. За да може инспекторите на КЗП да работят като медиатори, се налага изменение на Закона за защита на потребителите. Поправката на закона е минала на първо четене и се очаква до средата на годината тя да влезе в сила, обясни Иван Бъчваров.