Големите вериги се надпреварват кой най-бързо да изгради всеобхватна мрежа
През последните три месеца на 2020 година германците са дали двойно повече средства за онлайн пазаруване на храни, отколкото през същия период на 2019-та. Пазарът се разраства с невиждана скорост и вече прави оборот от няколко милиарда евро.
В момента разширяването на онлайн търговията с хранителни продукти се ограничава единствено от недостатъчните капацитети на търговците, а не заради липса на търсене, коментират експерти. Години наред жителите на Федералната република не обръщаха почти никакво внимание на този вид пазаруване, но заради коронакризата все по-голяма част от покупките става през интернет. Големите вериги се надпреварват кой най-бързо да изгради всеобхватна мрежа за доставки. Много от тях предлагат на своите клиенти да поръчат стоката през мрежата и след това да си я вземат от физическия магазин. По този начин търговците достигат близо 90 процента от домакинствата в страната. В борбата за пазарен дял веригите търсят и нови начини за удовлетворяване на потребителите. Една от най-големите например наскоро придоби дял от фирма за доставки, която ползва само електрически автомобили и обикаля клиентите по предварително определен маршрут.
Единствено големите вериги с по-ниски цени все още се въздържат да навлязат в сектора, тъй като разноските, свързани с онлайн-търговията им се струват неприемливи.