1. Начало
  2. Новини
  3. Пазари
  4. Глобалното потребителско доверие се понижи до най-ниското си равнище от края на 2009 г.

Глобалното потребителско доверие се понижи до най-ниското си равнище от края на 2009 г.

Това се отдава на увеличаващата се несигурност в световната икономика и задълбочаващата се дългова криза в еврозоната

Глобалното потребителско доверие се понижи до най-ниското си равнище от края на 2009 г. насам през второто тримесече, сочи проучване на Nielsen, пише dnevnik.bg. Това се отдава на увеличаващата се несигурност в световната икономика и задълбочаващата се дългова криза в еврозоната.

В глобален план потребителите планират да съкратят разходите си през идните месеци. Това се отнася за покупката на различни ежедневни стоки, както и инвестиране в акции и облигации, почивки и др.

Най-ниско е доверието на потребителите в еврозоната. Това се отдава на дълговата криза, която засяга все повече членки на съюза.

Най-добре настроени към състоянието на глобалната икономика са потребителите в Индия. И там обаче се наблюдава спад спрямо първото тримесечие.

Като цяло азиатците са много по-оптимистични отколкото жителите на останалите региони по света. Интересно е обаче, че се наблюдава спад в потребителското доверие в Китай. Това се дължи на увеличаващата се инфлация в страната.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.