Това се отдава на увеличаващата се несигурност в световната икономика и задълбочаващата се дългова криза в еврозоната
Глобалното потребителско доверие се понижи до най-ниското си равнище от края на 2009 г. насам през второто тримесече, сочи проучване на Nielsen, пише dnevnik.bg. Това се отдава на увеличаващата се несигурност в световната икономика и задълбочаващата се дългова криза в еврозоната.
В глобален план потребителите планират да съкратят разходите си през идните месеци. Това се отнася за покупката на различни ежедневни стоки, както и инвестиране в акции и облигации, почивки и др.
Най-ниско е доверието на потребителите в еврозоната. Това се отдава на дълговата криза, която засяга все повече членки на съюза.
Най-добре настроени към състоянието на глобалната икономика са потребителите в Индия. И там обаче се наблюдава спад спрямо първото тримесечие.
Като цяло азиатците са много по-оптимистични отколкото жителите на останалите региони по света. Интересно е обаче, че се наблюдава спад в потребителското доверие в Китай. Това се дължи на увеличаващата се инфлация в страната.