Дяловете на компанията са паднали с 2% в търговията преди откриването на борсовата сесия
От General Mills Inc., производител на зърнените храни Cheerios и супите Progresso, заявиха в сряда, че очакват инфлацията и поскъпването да наберат скорост. Дяловете на компанията са паднали с 2% в търговията преди откриването на борсовата сесия.
General Mills отчита също така по-висока печалба за тримесечието, която отговаря на прогнозите на Уолстрийт, подкрепени от рязко покачване на международните продажби. General Mills, подобно на другите играчи в хранително-вкусовата промишленост на САЩ, е притиснат от по-високите разходите за суровини като зърно, месо и мляко.
Компанията прогнозира 4 до 5 на сто увеличение на разходите през настоящата фискална година, заради по-високите цени на горивата, млякото, опаковките, какаото и пшеницата и очаква поскъпването на тези видове продукти да бъде още по-голямо през следващата финансова година, която приключва през май 2012-та.
Все пак, производителят е един от най-добрите в този сектор, който се справя с нарастващите цени на суровините, като твърдо намалява разходите и въвежда нови продукти, които се продават на по-ниски цени.
Главният изпълнителен директор Кен Пауъл каза в изявление, че през настоящото тримесечие ще бъде отчетен най-големият ръст на печалбите през годината, тъй като нарастващите разходи са частично компенсирани от по-високите цени. Повечето компании вдигат цените, за да се борят с инфлацията, но това може да навреди на приходите, защото купувачите ще се насочат към по-евтини марки.
Нетната печалба през третото тримесечие, което приключи на 27 февруари, е 392.1 млн. щ. долара, или 59 цента на акция, в сравнение с 332.5 млн. щ. долара, или 48 цента на акция година по-рано. Ако се изключи ефектът на преоценката на активите, при своите хедж позиции на борсата General Mills е спечелил 56 цента, в съответствие с прогнозите на Уолстрийт. Като цяло продажбите през третото тримесечие нараснаха с 1.6% до 3.65 млрд. долара, почти колкото прогнозираните от анализаторите на Уолстрийт 3,69 млрд. долара.
Продажбите в САЩ, които представляват близо 70 на сто от целия обем, са спаднали с 1%, а зърнените храни с 6%, въпреки че General Mills успя да реализира приблизително същото цялостно количество храни. Печалбите от продажбите на дребно в САЩ паднаха отчасти заради по-високите цени на суровините.
В Европа и Азия, обратно, General Mills отбеляза 8% ръст на продажбите. Тези пазари са почти една пета от целия пазар на компанията. На тях тя е реализирала с 6% повече храни. Компанията, която също така продава зеленчуците Green Giant и сладоледа Haagen-Dazs, очакваше прогнозите за фискалната 2011-та, получена през миналия месец, с коригирани доходи от 2.46 до 2.48 долара на акция при нетен ръст на продажбите, изразяващ се в едноцифрен процент.