1. Начало
  2. Новини
  3. Пазари
  4. Промотираме млечни продукти в Бразилия и Русия

Промотираме млечни продукти в Бразилия и Русия

Програмата се финансира със средства от европейския фонд, националния бюджет и от браншовите организации

От януари следващата година започва тригодишната програма за представяне на български млечни продукти в Бразилия и Русия, съобщи за Investor.bg изпълнителният директор на Националната асоциация на млекопроизводителите Диляна Славова.

Това е втората промоционална програма на асоциацията, одобрена от Европейската комисия, след като от пролетта на миналата година тя получи зелена светлина за рекламиране на български сирена и кашкавали в Германия и Испания.

И двете програми са тригодишни и се финансират със средства от европейския фонд, националния бюджет и от браншовите организации. Те включват многобройни участие на производителите в изложения, самостоятелни промоции на продукти, реклама в печатни и електронни медии и др.

Европейската комисия насърчава приоритетно експортноориентираните фирми, които търсят пазари извън общността. Затова и програмата за Бразилия и Русия е от изключително значение за българските млекопреработватели, поясни Славова.

Общият бюджет на програмата е в размер на 3 млн. евро, които ще се разпределят пропорционално през трите години. Целта е България да популяризира традиционните си продукти и да разшири износа си за двете държави. Специално за Бразилия възнамеряваме да се представим с българската закваска, чийто патент се държи от държавната компания „Ел Би Булгарикум“, поясни още Славова.

Прилагането на първата промоционална програма има невероятен успех за бизнеса, защото някои от фирмите удвоиха износа си в Европейския съюз, съобщи още шефът на асоциацията. В резултат от презентациите си в Германия „Белла България“ за една година е успяла да договори двойно по-голям износ на овче сирене. Сред останалите български компании, които се представят в Европа, са още „Еко Еф“, което изнася популярното сирене от Карабунар, „Дядо Либен“, „Ел Би Булгарикум“ и др.

С програмата за Бразилия и Русия на практика България вече има одобрени четири промоционални проекта за представяне на хранителни продукти зад граница. Утре е крайният срок, в който браншовите организации трябва да подават документи за следващата година, припомниха от земеделското министерство.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.