Търговските вериги са отворени за партньорство с български земеделски производители, но изискват сертификати за качество и големи обеми от продукция. Въпреки това от една от големите вериги супермаркети у нас твърди, че делът на български стоки в обектите ѝ се увеличава. Ето подробности:
Васил Василев, прокурист на верига супермаркети:
„Земеделският производител най-вече го избираме по качеството на продукцията и възможностите да осигурява определени обеми в определен срок. Давам ви един пример, когато стартираме кампания за продажба на зеле, която е в ноември, на нас ни трябват около 1400 тона зеле за една седмица. Сами разбирате, че за да осигурим това количество, ние трябва да купим практически от всички. Ние сме заинтересовани най-вече от тези производители, които могат да доставят най-вече качествена стока. Критериите за качество, които ние имаме, първо гледаме дали има сертификация."