Близо половината от британските потребители преразглеждат своето отношение към захарта
До 338 милиона евро паднаха продажбите на захар във Великобритания през 2014 г. Тези резултати съвпадат с констатациите, че почти половината от британските потребители са избягвали да консумират захар през миналата година.
Според доклад на маркетингова компания, захарната индустрия във Великобритания е изправена пред голямо предизвикателство. През миналата година тя е претърпяла спад в продажбите от цели 14%. Близо половината от британските потребители преразглеждат своето отношение към захарта. Пазарът на захар е динамичен през последните няколко години. Докато през 2013 г. продажбите са намалели с 2%, то през 2014 г. този спад вече е драматичен.
През същия период, 46% от потребителите казват, че са контролирали или намалили употребата на захар. Сред британските потребители съществува известно недоверие към производителите - 71% смятат, че хранителната индустрия трябва да направи повече, за да намали захарта в продуктите си. Други 70 на сто са на мнение, че маркировката на хранителните стоки трябва да показва по-ясно съдържанието на захар.
В доклада се подчертава пряката връзка между публикациите в медиите за това, как захарта влияе върху здравето и поведението на потребителите.