Агнешкото месо се търгува в сивия сектор

Потребителите имат ниско доверие към магазините

Само 10% от българското агнешко може да се закупи от магазинната мрежа в страната. Това сочи анализ на Института по аграрна икономика.

Останалите 90% се заемат от свободния пазар, тоест директна продажба от фермера на клиента. Предвид неработещата наредба, регламентираща директните продажби, може да се каже, че продажбите на агнешкото месо са изцяло в сивия сектор, коментират експертите от института. Според тях хората предпочитат директната продaжба, защото са сигурни, че месото е родно производство. Потребителите имат ниско доверие към магазините. В момента цената на агнешкото е по-висока, защото фермерите, продавайки директно, избягват прекупвачите.

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.