Днес започва бизнес форумът InteliFresh 2020

Участниците в InteliFresh 2020 ще могат да се срещнат и с представители на водещи доставчици на технологии, продукти и услуги

Днес започва традиционния форум за бизнеса с плодове и зеленчуци, организиран от Фондация Интели Агро.
 
С нарастване на инвестициите и площите с плодове и зеленчуци българският пазар постепенно и сигурно отеснява за родната продукция. Това не просто поставя под натиск цените, а създава риск за реализацията на продукцията. В допълнение, въпреки ръста в стандарта на живот в големите градове, вътрешният пазар все още е с ограничена платежоспособност. Тази ситуация очертава единствената перспектива пред производителите – ако искат да печелят и развиват агробизнеса си, те трябва да насочат продукцията си към износ.

По време на бизнес форума, производителите ще могат да се срещнат и договорят сделки и партньорства с представители на големите вериги, както и с водещ български търговец. В зоната за B2B срещи щанд ще има и голям швейцарски търговец, който освен в алпийската страна, търгува конвенционална и биопродукция в Германия, Австрия, Италия, Швеция, Полша и др. Освен пазарът за прясна продукция, акцент е поставен и на продажбите за преработка – участие има най-големият преработвател на череши и други плодове в България.
 
В условията на силна конкуренция обаче заемането на позиции на външните пазари е изключително сложен и изискващ процес. За да се случи това, производството трябва да е съобразено изцяло с търсенето по отношение както на качеството, така и на конкурентните цени и коректни търговски взаимоотношения. А за да изградим такова производство, първата стъпка е да опознаем тези пазари. Именно с тази цел Фондация ИнтелиАгро ще представи специализиран анализ за европейските пазари и мястото на България. Той обхваща череши, сливи, кайсии, домати, краставици и пипер. На 31 януари фермерите ще могат да получат ценна информация за най-големите вносители в ЕС и какъв е пазарният им прозорец; На какви цени внасят продукцията си в страните членки на Общността; Откъде се доставя прясната продукция в ЕС и на какви цени; Какви са изискванията на европейския пазар към прясната продукция; Как се развива българският износ и Кои са пазарите за родна продукция и на какви цени се изнася тя.
 
Анализът на организаторите очертава някои основни изводи: Все още не се забелязва трайна тенденция за ръст в износа на български плодове и зеленчуци, въпреки продължителния ръст в площите. При някои зеленчуци страната ни има добри позиции в Централна и Източна Европа, а износните им цени се доближават до тези в Западна Европа. Българската продукция все още е в рамките на 0,5% от вноса на големите страни вносители в ЕС, което означава, че съществува огромен потенциал, който тепърва да се научим да използваме. В същото време българският производствен прозорец до голяма степен съвпада с пика във вносния прозорец в големите купувачи в ЕС.
 
ИнтелиФреш се организира в партньорство с Посолството на Кралство Нидерландия.
Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.