1. Начало
  2. Новини
  3. Производство и преработка
  4. До 2030 година хранителните отпадъци ще се увеличат с 1/3

До 2030 година хранителните отпадъци ще се увеличат с 1/3

Близо една трета от храната в света се бракува или изхвърля всяка година

Хранителните отпадъци в света може да се увеличат с близо една трета до 2030 г., когато ще бъдат изхвърлени над 2 милиарда тона храни. Това предупреждават експерти от консултантска фирма в Бостън, посочвайки опасността от "невъобразима" криза, подхранвана от бума на световното население и промените в навиците на развиващите се страни, съобщава bnt.bg.

ООН постави за цел загубите и изхвърлянето на храни да бъдат намалени наполовина до 2030 г. Според изследването обаче, ако сегашната тенденция продължи, изхвърляните храни ще се увеличат до 2,1 милиарда тона годишно, на стойност от 1,5 трилиона долара.
"Наблюдаваме истинска криза на глобално равнище", посочва един от авторите на доклада.

Количествата отпадъци ще бъдат огромни, социалните, икономически и екологични последици - сериозни, ако не променим траекторията. Когато се борим със загубите и изхвърлянето на храни, се борим и с глада, бедността и глобалното затопляне, подчертава той.

Близо една трета от храната в света се бракува или изхвърля всяка година. В момента изхвърляме 1,6 милиарда тона храна годишно, на стойност около 1,2 трилиона долара.

Голяма част от прогнозираното увеличаване на показателя се дължи на нарастването на световното население.

Битовите отпадъци ще се увеличат в развиващите се страни, тъй като потребителите там ще разполагат с по-големи доходи, се посочва в доклада.

Експертите набелязват пет ключови промени, които биха могли да спестят близо 700 млрд. долара от бракувани храни. Те включват по-добра осведоменост на потребителите, по-строги регулации и по-ефективни вериги за доставки, както и сътрудничество по веригата за производство на храни.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.