Става дума за заблуждаваща реклама
Комисията за защита на конкуренцията глоби шуменската фирма „Итал Фууд Индъстри” с 213 300 лв. заради заблуждаваща реклама на продукта брускети „Марети”, съобщиха от комисията.
Според експерти от ведомството рекламните послания на брускети „Марети”, едно от които Un amore grande („Една голяма любов”), оставяли впечатление, че става дума за вносен италиански продукт, а не за български. Клиповете пък били базирани изцяло като сюжет и замисъл върху елементи от италианската култура и език. Комисията смята, че добросъвестното поведение е изисквало производителят ясно да посочи българския произход на продукта.
В случая, се касае за една от хипотезите на заблуждаваща реклама, която се отнася до същността на дадената стока, по-конкретно до вида, изработката, начина на производство и най-вече на географския и търговски произход.