МЕТРО България със специален щанд за български млечни продукти

Румен Порожанов: Това е шанс за българските производители

Програмата на МЕТРО „Отгледано с грижа в България“ е шанс за българските производители. Земеделското министерство работи в полезно партньорство с МЕТРО и надграждаме тези отношения стъпка по стъпка. Нашите анализи показват, че в големите търговски вериги предлаганите продукти вече са над 50%“. Това заяви министърът на земеделието, храните и горите Румен Порожанов при откриването на специален щанд за млечни продукти в един от магазините на МЕТРО в столицата. „За нас е важно да можем да предложим на нашите клиенти традиционни български продукти с отлично качество и отличен вкус“, заяви от своя страна Атила Йенисен, главен изпълнителен директор МЕТРО България.

В новия млечен щанд специално място заемат българското сирене и кашкавал от програмата „Отгледано с грижа в България“. Две са българските фирми, които са избрани сле обявен от МЕТРО конукрс – млечни продукти с марките „Лесидрен“ и „Пастир“. Те работят само с българска суровина от ферми Първа категория.

През 2017 МЕТРО България даде старт на нов модел в търговията с плодове, зеленчуци и месо. Веригата си партнира директно с над 200 малки земеделски производители в регионите, в които оперират 11-те магазина на компанията. В момента най-големият български търговец на едро снабдява своите клиенти с над 400 артикула български плодове и зеленчуци. За 2018 година продажбите на българска земеделска продукция от малки фермери достига 4 300 тона.

Българският потребител трябва да промени своята култура на хранене, категоричен е шеф готвачът Андре Токев, който представи българския млечен щанд в МЕТРО България. „Бъларинът трябва да избира храна с история“, заяви кулинарният гуру.

Автор: Анета Божидарова