1. Начало
  2. Новини
  3. Производство и преработка
  4. Производители на зеленчуци ще договарят директни доставки с голяма търговска верига

Производители на зеленчуци ще договарят директни доставки с голяма търговска верига

Снимка:

Програмата е продължение на кампанията „Подкрепяме българското“

Министърът на земеделието и храните Десислава Танева и главният изпълнителен директор на голяма търговска верига Атила Йенисен представиха програма, която ще улесни достъпа на българските фермери до търговската мрежа. Министър Танева заяви, че програмата е продължение на кампанията „Подкрепяме българското“, по време на която земеделските производители в страната са повдигнали въпроса за отношението на търговските вериги към фермерите. „Веднага стартирахме преговорите с веригите, като основната цел е да бъде улеснен достъпът на българските фермери до търговската мрежа. 

Тя обясни, че чрез инициативата българските производители на плодове и зеленчуци ще могат директно да договарят и предлагат продукцията си в деветте регионални търговски центрове на веригата в страната.  Танева съобщи, че веригата започва веднага и срещи с фермерите.  Тя бе категорична, че политиките за подкрепа и реализирането на тази програма ще позволяват да бъде запазен устойчивият растеж и да се гарантира по-добро място на българския земеделски производител в агрохранителната верига.

Десислава Танева припомни и рекордните ръстове, които секторът отчита през последните две години. „За 2015 г. отчитаме ръст с 20 % при плодовете и с 18 % при зеленчуците", добави тя. По думите й, се  отчита и ръст при производството на семена. „По данни на Института по зеленчукови култури „Марица“ към Селскостопанската академия, за последната година  съотношението на произвежданите семена от  български сортове растения и чужди е 50 на 50, а преди две годините е било от 80 на 20 в полза на чуждите семена“, добави още Танева. Тя посочи, че тенденцията за следващата година е българските сортове да имат по- голяма част от структурата на произвежданите семена. По думите й, най-голям интерес по отношение на заявките за семена са регистрирани за българския домат „Розово сърце“, „Куртова капия“ и други сортове български пипер.

Според Атила Йенисен, тази програма ще даде възможност на производителите  да имат постоянен устойчив бизнес, а тези, които са най-успешни ще имат възможност да представят своите продукти на международната сцена. Инициативата ще стартира през месец май 2017 г. Търговската верига вече има договор с Института по зеленчукови култури „Марица“ за възобновяване на производството на български семена.

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.