1. Начало
  2. Новини
  3. Производство и преработка
  4. В Норвегия доверието към сектор биопроизводство спада

В Норвегия доверието към сектор биопроизводство спада

Между 2003 и 2012 г. повече от 4 млн. и 300 хил. евро са изразходвани в подкрепа на производството на био-храни

Норвежките стратегии за потребление на органични харни се провалят, казват изследователи.  Норвежкото правителство очаква органичните продукти да достигнат 15% от общата консумация на храни към 2020 г.

Между 2003 и 2012 г. повече от 4 млн. и 300 хил. евро са изразходвани в подкрепа на производството и потреблението на био-храни. Въпреки това, пазарният дял на органичните продукти се е увеличил незначително и представлява около 1% от общия пазар на храните.  Изследователи са направили две проучвания сред населението през 2000 г. и 2013 г. Те показват, че през 2013 г. биологичните продукти са по-достъпни в магазините, отколкото преди 13 гоини. Същевременно доверието в системата за етикетиране на тези продукти, както и в тяхното качество е намаляло. Все по-голям брой потребители мислят, че няма полза от закупуването на органични храни. Дори сред някои от анкетираните има активна съпротива срещу органичните продукти.  Експертите са на мнение, че е изключително важно да се обясни разминаването между инвестициите на правителството и нагласата на купувачите. Ако норвежкото правителство иска да постигне намеренията си, то интересът към тях трябва да бъде стимулиран. Част от държавните средства са били отпуснати за насърчаване на схемите за биологично етикетиране, но изследванията са показали, че доверието в тези етикети е спаднало. Причините може да са свързани с изключително сложната система за етикетиране и трудностите на потребителите да се ориентират в нея. Експертите препоръчват да се проучи датския опит в биологичното етикетиране, което е контролирано от държавата и се ползва със значително доверие.

 

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.