1. Начало
  2. Новини
  3. Растениевъдство
  4. Синджента оформя бъдещето на зеления фасул с клиенти от Европа и Африка

Синджента оформя бъдещето на зеления фасул с клиенти от Европа и Африка

Зеленият фасул може да осигури някои конкурентни предимства пред други култури

От засаждането до прибирането на реколтата, производителите имат много работа през сезона. Добавете към това сложността на пазара на зелен фасул – както пресен, така и преработен – това са много задачи за управление. С новите и развиващи се тенденции може да е трудно да бъдете в крак с времето. Ето защо Syngenta Vegetable Seeds покани ключови клиенти, партньори от прясната и преработвателната промишленост,търговци на дребно и хранителни експерти, за да обсъдят бъдещето на фасула. „Ние сме световен лидер в производството на зеленчукови семена“, казва Аренд Шот, регионален директор „Зеленчукови семена“ в Синджента за Европа, Африка и Близкия Изток. „Нашият бизнес в региона се състои от 2400 души в 52 страни, посветени на зеленчуковите семена. Това  подчертава ангажимента на компанията да бъде предпочитан партньор във веригата за създаване на стойност на хранително-вкусовата промишленост. Фокусираме се върху иновациите и устойчивостта, за да произвеждаме повече, имайки предвид здравето на хората и околната среда“.

В началото на септември, екипът на Синджента покани ключови клиенти, своите партньори в Компания, Франция, за да обсъдят предизвикателствата, пазарните тенденции и необходимите адаптации, за да осигурят по-добро бъдеще на зеления фасул. Те бяха запознати с това какво правят селекционерите в научноизследователската и развойна дейност, както и как търговският екип си партнира с пазарите за пресни и преработвателни продукти. „Синджента е много добър партньор. Те са с нас от доста време и ни слушат. Така, че това е партньорство за бъдещето”, каза Гарет Уилки, генерален мениджър на VegPro в Кения.

Експертни познания за важна зеленчукова култура

Разнообразна 3-дневна програма с широк набор от теми и дейности започна с конференция с участието на експерти от компанията и външни специалисти, предоставящи данни за текущите тенденции и предизвикателства. В Европа и Африка зеленият фасул е важна култура както за производителите, така и за потребителите по света. Регионът разполага с повече от 1 620 000 декара обработваема площ, като 19% са предназначени за промишлеността за консервирани храни, 30% са предназначени за замразени храни, а останалите 51% се използват за пресния пазар. Преработката на фасул, консервиран или замразен, е чудесно решение за намаляване на хранителните отпадъци.

Тойне Тимерманс, директор на Charity Food Waste Free United в Холандия, подчертава, че осведомеността на потребителите за хранителните отпадъци се е повишила драстично. Тъй като губим около една трета от нашата храна в световен мащаб, времето за доставка става дори по-важно от визуалната привлекателност и вкус. Тези тенденции се прилагат в нашите програми за отглеждане, които също издържат на строги тестове, за да се гарантира, че надхвърлят регулаторните стандарти и тези, изисквани от производителите и потребителите. Въпреки това, докато семената са един от най-важните суровини за производителите, това не е единственият фактор, който определя крайните добиви и качеството.

„Ние сме повече от продуктова компания – ние търсим решения“, каза Матьо Фасола. Ние събираме точни и еднакви данни и това голямо количество данни се предоставя на нашите клиенти, за да могат те да приемат най-добрите решения и съобразени с техните нужди и разновидности.

Предизвикателства в индустрията и на пазара

Производителите на зелен фасул по света се борят с различни предизвикателства пред отглеждането и популяризирането на културата. Участниците се събраха, за да обсъдят проблеми и да намерят заедно решения. „Изправени сме пред огромни проблеми: необуздана инфлация, високи цени на торовете, високи цени на горивата, фермерите се отказват от зеленчуците, трудно им е да печелят пари, когато отглеждат зеленчуци“, споделя Кжишек Панковски от Bonduelle, Полша.

Зеленият фасул може да осигури някои конкурентни предимства пред други култури, когато става въпрос за труд. Той е по-лесен за прибиране на реколтата и може да се използва механизация, което може драстично да намали разходите за труд. Спестява време, спестява пари. Както знаят производителите на зелен фасул, важно е да се разберат характеристиките на новите сортове, за да се знае дали те са подходящи не само за условията на засаждане, но и за механичното прибиране на реколтата.

Гарет Уилки, генерален мениджър на VegPro в Кения, заявява:

„По отношение на семената, основните ни предизвикателства в Кения в момента очевидно са разходите за превоз, наличността и последователността. Подкрепата, която получаваме от Синджента в Кения, е фантастична. Извършваме много тестове на място заедно, за да съберем данни за новите сортове и генетиката им. Мисля, че устойчивостта е предизвикателство - създаването на сортове, които се справят с изменението на климата, е високо в дневния ред.“

vegpro

От по-висок потенциал за добив до устойчивост на вредители, до подобрения на качеството, изисквани от потребителите, селекционерите вземат под внимание много фактори. Експертите на Синджента са идентифицирали развиващи се тенденции сред потребителите, като предпочитание към сортове с по-фини зърна. Високата хранителна стойност и наличието на фибри също се нареждат сред основните изисквания, изразени от потребителите в пазарните проучвания. „Връзката, която успяхме да изградим със Синджента през годините, е силна. Те ни подкрепят и помагат за всяка стъпка, която предприемаме в борбата ни да разработим продукт с най-високо качество и много висока хранителна стойност, който по-късно да достигне до нашите клиенти. Определено ще си сътрудничим с компанията в бъдеще, тъй като нашите проблеми са общи“, споделя Теодорис Циблиакис, мениджър изследвания и технологии за земеделие в Barba Stathis, Гърция.

Вижте и видеото от събитието

 

Абонирайте се
БЕЗПЛАТНО за AGRO.BG бюлетина,
за да получавате всеки петък
най-важната седмична информация.
За още новини
харесайте страницата ни във
FACEBOOK.